اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

دشمنان رشد علمی جوانان ایرانی را برنمی‌تابند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به پیشرفت‌های روزافزون ایران اسلامی در زمینه تولید علم، گفت: رشد علمی جوانان جهانیان را متحیر کرده است و دشمنان این موضوع را برنمی‌تابند.

دشمنان رشد علمی جوانان ایرانی را برنمی‌تابند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش علمی، فرهنگی دانشجویان و طلاب علوم دینی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان که با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی در سالن مرکز بزرگ غرب اسلامی در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آنچه را که در سند چشم‌انداز کشور به منظور پیشرفت و ترقی کشور در حوزه‌های مختلف تدوین شده است امروز با تلاش دانشمندان جوان کشور محقق شده است.

به گفته وی، پنج سال پیش وقتی سند چشم‌انداز کشور تدوین و ابلاغ شد بسیاری اهداف آن را دور از تصور و دست نیافتنی می‌دیدند ولی امروزه با وجودی که هنوز چند سالی به زمان تحقق اهداف چشم‌انداز فاصله داریم بسیاری از اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در سند محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران جزو قدرتمندترین کشورها از لحاظ علمی، نظامی، سیاسی و اقتصادی است و این تنها در سایه تلاش و حضور همیشه در عرصه مردم به ویژه جوانان خلاق و دانشمند کشور و راهنمایی و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری محقق شده است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، کشوری که در زمان طاغوت جزو وابسته‌ترین کشورهای دنیا به استکبار و دست‌نشانده‌هایش بشمار می‌آمد امروز در بسیاری از زمینه‌ها به برکت وجود نظام ارزشی و اسلامی حرف نخست را در منطقه و جهان می‌زند.

وی افزود: استقلال و خودکفایی ملت ایران در زمینه‌های مختلف آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با وجود توطئه‌های مختلف دشمنان و تحریم‌های اقتصادی آنان نشان از بزرگی و الهی بودن انقلاب اسلامی دارد.

* انقلاب اسلامی بر سه اصل اسلام، ولایت و مردم استوار است

نماینده ولی فقیه در کردستان از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از موفق‌ترین و بزرگترین انقلاب‌ها در  تاریخ اسلام نام برد و افزود: در طول تاریخ انقلاب‌های بسیاری در ایران اسلامی شکل گرفت که هر کدام به دلایلی تداوم و ماندگاری نداشتند، ولی انقلاب امام(ره) چون مبتنی بر سه اصل مهم اسلام، ولایت و مردم است علاوه بر تثبیت آن، الگوی بیداری اسلامی در جهان نیز شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: توجه امام(ره) به این سه اصل مهم در تشکیل انقلاب موجب موفقیت، پیشرفت و تداوم و ماندگاری انقلاب شده و امروز شاهد صدور آن به کشورهای منطقه و حتی سراسر جهان هستیم.

وی افزود: ‌به گفته امام راحل(ره)‌ انقلاب اسلامی ایران بر اساس اسلام و ادامه دهنده راه پیامبر عظیم‌الشان اسلام است و چیزی جز آنچه قرآن و پیامبر می‌گوید را قبول نداشته و عمل نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: حذف محرومیت، کاهش فاصله طبقاتی، ترویج ارزش‌های اسلامی، مقابله با ضدارزش‌ها، تلاش برای اعتلای اسلام و مقابله با استکبار اهداف امام راحل(ره) از تشکیل انقلاب اسلامی بود و تحقق این مسائل را با تشکیل نهادها و سازمان‌های مختلف از همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب دنبال کردند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) درست 22 روز بعد از پیروزی انقلاب با هدف رفع چهره محرومیت و توانمند ساختن قشر ضعیف و محروم جامعه از  اهداف امام در تشکیل حکومتی بر مبنای دین اسلام بود.

وی اضافه کرد:‌ در سایه کمک‌ها و توجهات مادی و معنوی کمیته امداد فرزندان زیادی از این مرز و بوم  به درجات بالای علمی رسیده و امروز به عنوان انسان‌های موفق و تحصیل‌کرده در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فراهم نمودن زمینه رشد و ترقی جوانان مملکت جزو تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

* حفظ و تقویت وحدت راهکار برون‌رفت از مشکلات است

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن هفته وحدت و نقش وحدت اسلامی در پیشبرد اهداف دین اسلام اشاره کرد و گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلات و پیشرفت روز افزون جوامع اسلامی توجه به حفظ  وحدت است.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین مسلمانان از سوی دشمنان این دین الهی به صورت گسترده دنبال می‌شود، تصریح کرد: باید با ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی و شناخت کافی از اعتقادات و مبانی مذهبی یکدیگر مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شویم.

به گفته نماینده ولی فقیه در کردستان، شکست دشمنان در جنگ سخت و پیشرفت‌های روز افزون جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف موجب شده است تا دشمنان امروز با تمام توان علیه ارزش‌های دینی و انقلاب ما وارد عمل شوند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: تلاش دشمنان به منظور ناکارآمد نشان دادن نظام، تلاش برای جلوگیری از حضور مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه انتخابات و تحریم‌های اقتصادی مختلف تنها به دلیل وحشت آنان از عظمت و قدرت انقلاب است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در طول این سال‌ها بارها به دشمنان نشان داده‌اند که از حقوق و اهداف خود در برابر هیچ ابرقدرتی کوتاه نخواهند آمد و  همواره زهر تلخ شکست را به کام آنان می‌چشانند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان بر حضور گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند ماه تاکید کرد و گفت: حضور چشمگیر و گسترده مردم ضمن ناکام کردن دشمنان موجب افزایش قدرت و عظمت بیش از پیش انقلاب در جهان خواهد شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول