اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از دهه فجر

کانال زراعی چالوس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از دهه فجر کانال زراعی ذوات شرق چالوس با اعتبار 22 میلیون تومان و با حضور مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

کانال زراعی چالوس به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس ظهر امروز در این مراسم گفت: این کانال مجموعه کشاورزی روستای ذوات شرق و بعضی از روستاهای اطراف را پوشش می‌دهد.

یزدانقلی خزایی بیان داشت: جهادکشاورزی چالوس در بخش انتقال آب با لوله در سال گذشته 12 کیلومتر را اجرایی کرده که این میزان با توجه به مجموع 2 هزار و 500 کیلومتری که در کشور صورت گرفته و سهمیه شهرستان چالوس باید یک کیلومتر می‌شد، 12 برابر بیش از مقدار پیش‌بینی شده بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در روستاهای گرمابک، طبرسو، پردنگون، حریث و گلامره صورت گرفته است.

خزایی همچنین در بخش آبیاری تحت فشار نیز بیان داشت: 200 هکتار جذب سهمیه صورت گرفته که تاکنون 65 هکتار آن معرفی شده‌ و این میزان در کریم‌آباد، نجارکلا، مرزن آباد و لاهو صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای این کار در هر هکتار 4 میلیون تومان اعتبار نیاز است که 85 درصد آن توسط دولت به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی چالوس در مورد مشخصات کانال زراعی ذوات شرق نیز متذکر شد: طول این کانال 265 متر است و بیش از 100 هکتار از زمین‌های ذوات شرق و روستای عرب خیل بخش مرکزی چالوس را پوشش می‌دهد.

خزایی در پایان اذعان داشت: مدت اجرای این پروژه 30 روز بوده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول