اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

وحدت مذاهب اسلامی در عصر کنونی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در عصر کنونی امری ضروری است.

وحدت مذاهب اسلامی در عصر کنونی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، زین‌العابدین روحانی‌نیا اظهار داشت: مقصود از تقریب این است که علمای هر مذهب، درباره مذاهب دیگر مطالعه کنند تا به این نتیجه برسند که همه آنها در اصل اعتقادات، یعنی اسلام، اشتراک نظر دارند.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان در اصل اسلام، اعتقاد به خدا و وحدانیت او، نبوت پیامبر و اعتقاد به معاد با یکدیگر مشترک هستند، افزود: تقویت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی از راه بحث‌های علمی، کلامی، تفسیری، حدیثی، اصولی، فقهی موثر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف از تقریب مذاهب اسلامی این است که مسلمانان خود را امت واحده بدانند و مصداق آیه شریفه "ان هذه امتکم امة واحده و انا ربکم فاعبدون" خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه تقریب مذاهب اسلامی در عصر کنونی امری ضروری است، تصریح کرد: دشمنان اسلام از هر سو مسلمانان را احاطه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با اشاره به عوامل مؤثر در تحقق وحدت و تقریب مذاهب گفت: ارتباط مستمر و همیشگی بین عالمان مذاهب و مطرح کردن مسائل علمی، اعتقادی، فقهی، حدیثی، ایجاد فرصت برای پیروان مذاهب، برای طرح آرا و نظرات و دوری علمای مذاهب از جمود، تحجر و نیز برخورداری از حسن نیت و سعه‌صدر از مهم‌ترین این عوامل است.

وی اظهار داشت: با حصول وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، ثمرات و فوایدی همچون فراهم گشتن شناخت مبانی و منابع اجتهادی، فراهم شدن زمینه دست‌یابی به حقایق و واقعیت‌های اسلامی در ابعاد گوناگون، از راه تبادل افکار و اندیشه‌های مختلف عالمان مذاهب اسلام، نزدیکی آرا و نظریات عالمان اسلامی در اغلب مسائل نظری و اختلافی، در ابعاد گوناگون علمی، فرهنگی، فقهی و تبدیل دشمنی‌ها به دوستی، و دور شدن انگیزه‌های غیر علمی، در مقام تحقیق و پژوهش بدست خواهد آمد.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول