اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

تعدد مذاهب مانع وحدت مسلمانان نمی‌شود / تحقق گسترش اعتلای اسلام با اتحاد و تجمع مذاهب

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تعدد مذاهب مانع وحدت مسلمانان نمی‌شود، گفت: اگر وحدت در بین مسلمانان برقرار شود هیچ قدرتی یارای مقابله با آنان را نخواهد داشت.

تعدد مذاهب مانع وحدت مسلمانان نمی‌شود / تحقق گسترش اعتلای اسلام با اتحاد و تجمع مذاهب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در سومین همایش منادیان وحدت که با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: افزایش قدرت دین مبین اسلام از لحاظ کمی و کیفی از دستورات خداوند است که در آیات قران بارها به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و اقتدار دین اسلام تنها در سایه حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان امکان‌پذیر است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تقویت وحدت یکپارچگی بین مسلمانان به معنی حذف مذاهب گوناگون نیست بلکه تجمع همه مسلمانان از هر مذهبی در کنار هم برای اعتلای اسلام است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه دشمنان برای جلوگیری از این اتحاد و همبستگی دست به هر اقدامی می‌زنند گفت: دشمنان گاهی رنگ لعاب تاریخی، مذهبی، فقهی و قومی به اختلافات مسلمانان می‌دهند تا آنان را از مهم‌ترین اصل که حفظ وحدت و ترویج اسلام و ارزش‌های این دین الهی است دور کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات مسلمانان از مشکلات و اختلافات بازگشت به اصل قرآن و سنت پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه قرآن تنها کتاب و اسلام تنها دین منطقی است که باید جهانیان را هدایت کند، افزود: اسلام و قرآن می‌خواهند آنچه را که انسان‌ها با تمام توانایی‌های علمی به آن نرسیده‌اند به آنان بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: دین مبین اسلام خواستار دنیا و آخرتی سعادت مند برای انسان‌هاست و در این مسیر قران به عنوان هدایت‌گر و روشن‌ترین پیام الهی انسان‌ها را در مسیر درست قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه به نقش انقلاب اسلامی در گسترش دین اسلام و بیداری‌های اسلامی حاکم بر جهان امروز اشاره کرد و ادامه داد: ‌انقلاب شکوهمند ایران اسلامی نگاه جهان را نسبت به حکومت‌های دینی تغییر داد.

وی تصریح کرد:‌ اسلام ‌ستیزی و پیامبر ستیزی که در بسیاری از کشورهای غرب به دلیل تبلیغات سوء جهان کفر شکل گرفته بود با پیروزی انقلاب اسلامی کاملا محو شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه‌ها به اسلام به گونه‌ای تغییر کرد که در بسیاری از کشورها اندیشمندان و سیاست‌مداران نه تنها کارآمدی دین بر سیاست را تائید بلکه خود نیز از پیروان این دین الهی شدند.

به گفته وی، با پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های دشمنان اسلام برای دین گریزی و اسلام گریزی به منظور جلوگیری از گسترش این دین الهی کاملا بی‌نتیجه مانده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی همچنین نقش انقلاب اسلامی را در ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان حائز اهمیت دانست و افزود:‌ وحدت و بیداری امروز در جهان نشائت گرفته از انقلاب ارزشی امام راحل است.

وی در پایان بر حفظ وحدت و یکپارچگی در بین مسلمانان ایران اسلامی و دیگر مسلمانان جهان تاکید کرد و افزود: ‌تا زمانی که مسلمانان ید واحدی باشند هیچ دشمنی نمی‌تواند مانع پیشرفت و ترقی آنان شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول