اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی:

توجه به سیره پیامبر ضرورت حفظ وحدت را روشن می‌سازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پیامبر(ص) محور وحدت جامعه اسلامی است و توجه به سیره ایشان در عرصه تعاملات اجتماعی می‌تواند ضرورت حفظ وحدت را برای ما روشن کند.

توجه به سیره پیامبر ضرورت حفظ وحدت را روشن می‌سازد

حجت‌الاسلام سید غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: قرآن تمام مسلمین را به چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت می‌کند و از تفرقه و اختلاف برحذر می‌دارد.

وی ادامه داد: سیره ائمه(ع) و پیامبر اسلام (ص)نیز بر همین اصل استوار بوده و جایگاه این اصل در مذهب شیعه نیز بسیار پررنگ است.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی افزود: سفارش همیشگی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین به حفظ وحدت در جامعه اسلامی بوده و قطعا می‌توان گفت وحدت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های دینداری محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: امت اسلامی باید یکی از اساسی‌ترین برنامه‌هایش را حفظ وحدت قرار دهد، چرا که بدون این اصل اساسی شکست در برابر دشمن حتمی است.

موسوی خاطر نشان کرد: تا به امروز نیز در کشور و در امت اسلامی آثار فراوانی به واسطه حفظ وحدت دیده‌ایم که پیروزی انقلاب اسلامی از شاخص‌ترین مثال‌های آن است.

وی افزود: اگر مردم در زمان پهلوی دوم با یکدیگر وحدت نداشته و یک‌صدا نبودند، مطمئنا انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی نیز نقش وحدت به عنوان یکی از موثرترین مولفه‌های راه‌گشا در برابر جبهه گسترده دشمن آشکار بود.

وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت‌ ساله اهمیت وحدت در کسب پیروزی را به تمام آحاد ملت ثابت می‌کند و این نکته را نیز روشن می‌سازد که ادامه مقاومت مردم در شرایط بحرانی و سخت تنها با وحدت و همدلی ممکن است.

موسوی عنوان کرد: بعد از جنگ نیز در عرصه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی هر جا وحدت را میان خود تقویت کردیم، پیروزی‌های بزرگی نصیب ما شد.

وی افزود: از مهم‌ترین وظایف ما در قبال امت اسلامی این است که راه‌های حفظ و افزایش وحدت میان مسلمانان را پیموده و نگذاریم دشمن با توطئه این همدلی و یکپارچگی را از میان ببرد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: ائمه(ع) و بزرگان دین ما محور وحدت در جامعه بودند و پیامبر(ص) در میان تمام ادیان محبوبیت داشت و پیروان دیگر ادیان را با آغوش باز می‌پذیرفت.

وی اضافه کرد: باید بدانیم شکست دشمن در گرو وحدت ماست و اگر جنبه‌های اشتراک میان مذاهب اسلامی را پررنگ کنیم و موارد اختلاف برانگیز را کاهش دهیم، می‌توانیم یک امت یکپارچه برای مقابله با دشمنان ایجاد کنیم.

موسوی ادامه داد: شیعه و سنی در بسیاری از مسائل با هم نقاط مشترک دارند و اگر به جای تکیه بر موارد اختلافی به این مشترکات پرداخته شود، وحدت در میان مسلمین گسترش پیدا می‌کند.

وی گفت: تمام مسلمین در مسائل اساسی مانند قبله، پیامبر و کتاب با یکدیگر مشترک هستند که مطمئنا پرداختن به این مسائل اختلافات را از بین خواهد برد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از عواملی که به حفظ وحدت میان مسلمین کمک می‌کند و تاکنون مسلمانان به آن توجه نکرده‌اند، وجود یک دشمن مشترک است که برای نابودی اسلام و تمام مسلمانان تلاش می‌کند.

وی ابراز داشت: مسلمین باید بدانند استکبار و صهیونیسم دوست آنها نیستند و اگر به جای تکیه بر این زورمندان به قدرت خود اتکا کنند، پیروز خواهند شد.

موسوی متذکر شد: کشورهای مسلمان باید بدانند در صورت حفظ وحدت میان خودشان و تشکیل یک امت واحد از هر قدرتی در دنیا بی‌نیاز خواهند شد.

وی افزود: مشکل دیگر که در راه وحدت مسلمین قرار دارد این است که ما سیره پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در رابطه با نحوه برخورد آنان با دیگراندیشان مطالعه نکرده‌ایم و گمان می‌کنیم برای پیروی از آنان باید تعصب و خشک‌مغزی را در روابط میان مذاهب گسترش داد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ائمه معصومین(ع) به هیچ وجه از تفرقه و اختلاف استقبال نمی‌کردند و تعامل با دیگران را سرلوحه زندگی خود قرار داده بودند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول