اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه‌ آزاد قزوین:

راه‌اندازی رشته دکترای صنایع در دانشگاه آزاد قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد قزوین در جشن دانش آموختگی 2500 دانشجو گفت: امروز شرکت‌های بزرگ ایران همچون ایران خودرو، فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین را جداگانه ارزیابی می‌کنند و این مهم برای دانشگاه یک شاخص است.

راه‌اندازی رشته دکترای صنایع در دانشگاه آزاد قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ‌قزوین، مرتضی موسی‌خانی در بیست و چهارمین جشن دانش‌آموختگی این دانشگاه که با حضور 2 هزار و 400 دانش‌‌آموخته در سالن ورزشی امینی برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه پس از گذشت دو دهه از عمرش، بیش از 36 هزار فارغ‌التحصیل به جامعه تحویل داده و امروز با حضور بیش از 26 هزار و 500 دانشجو مرحله تازه‌ای را با عنایت خداوند سبحان و توسل به ائمه اطهار (ع) شروع کرده است.

وی تاکید کرد: امروز جامعه از حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین استقبال می‌کند و شرکت‌های بزرگ کشور همچون ایران خودرو، فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را جداگانه ارزیابی می‌کنند که این امر برای دانشگاه آزاد ‌قزوین یک شاخص است و همه این توفیقات جز با تلاش دانشجویان، استادان و خانواده‌های آن‌ها میسر نشده است.

موسی‌خانی با اشاره به گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد ‌قزوین در مقطع کارشناسی ارشد در 37 رشته و در مقطع دکترا در 3 رشته دانشجو می‌پذیرد و قصد داریم در یک برنامه 2 تا 5 ساله رشته‌های مقطع ارشد را به 50 رشته برسانیم.

وی افزود: در کنار رشته‌های دکترای کامیپوتر، شهرسازی و مدیریت از سال آینده رشته دکترای صنایع را نیز که به تازگی تصویب شده در این دانشگاه راه‌اندازی کرده و دانشجو جذب می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد ‌قزوین سپس به موفقیت‌های این دانشگاه در عرصه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: به دلیل موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رقابت‌های مختلف ملی و بین‌المللی در حال حاضر دانشگاه‌های معتبر دنیا در پذیرش دانشجویان ایرانی، دانش‌آموختگان این دانشگاه را در ردیف دانشگاه‌های مهم ایرانی همچون علم و صنعت، امیر کبیر و تهران ارزیابی و پذیرش می‌کنند و این نشان‌دهنده کیفیت و سطح بالای علمی این دانشگاه است.

موسی‌خانی تعداد زیاد دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها را یک فرصت دانست و گفت: به فرموده امام (ره) " از دانشگاه سرنوشت یک جامعه تعیین می‌شود" و سرنوشت انسان‌ها را می‌توان تغییر داد و اگر دانشگاه نباشد کارآفرینی خلق نمی‌شود و شما دانشجویان با تحقیق، ذهن خلاق، هوش و استعداد فراوانی که دارید از قابلیت‌های کارآفرینی برخوردار هستید به همین دلیل هر عدد بزرگ نشانه یک فرصت است و پدران و مادران ما باید حامی دانشجویان باشند تا کار خلق کنند.

وی سپس با اشاره به افراد و شرکت‌های موفق، از خود گذشتگی، ایثار و داشتن هدف متعالی را از عوامل تاثیرگذاری در جامعه دانست و گفت: اگر امثال پروفسور حسابی‌ها و شهدای گرانقدر ما به مسائل مادی و دنیوی فکر می‌کردند در حال حاضر ما این جایگاه و امنیت را نداشتیم.

موسی‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد ‌قزوین نیز با از خود گذشتگی و تلاش‌های شبانه‌روزی حتی در ایام عید نوروز،‌ توانستند در مسابقات جهانی روبوکاپ تیم جورجیای تک آمریکا را که از دانشگاه‌های معتبر دنیا است در عرصه رباتیک و هوش مصنوعی را شکست دهند، اگر می‌خواهیم اثر وجودی در جامعه داشته و به بشریت خدمت کنیم باید این روحیه ادامه پیدا کند‌.

در پایان با حضور مسئولان از 50 دانشجوی برگزیده علمی دانشگاه آزاد ‌قزوین با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول