اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته تخصصی مطالعات سیاسی ایران خبر داد

تغییر در رشته علوم سیاسی در مقاطع مختلف

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته تخصصی مطالعات سیاسی ایران از تغییر در رشته علوم سیاسی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به منظور بومی‌سازی و اسلامی‌ سازی این رشته خبر داد.

تغییر در رشته علوم سیاسی در مقاطع مختلف
سیدجواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران اظهار کرد: ترسیم و تدوین چشم‌انداز دانش سیاسی و تعیین افق‌های فرا رو به منظور بومی و کاربردی کردن دانش سیاسی مهم‌ترین هدف این همایش است.
وی تدوین شاخص‌های ارتقای دانش سیاسی، تعریف هویتی شاخه‌های دانش سیاسی بر پایه نظام‌های معرفتی اسلامی و شناسایی بسترهای تولید دانش سیاسی متناسب با اقتضائات نوین تمدن اسلامی را از دیگر اهداف همایش چشم‌انداز دانش سیاسی ذکر کرد.
دبیر کمیته تخصصی مطالعات سیاسی ایران خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با عنوان کمیته تخصصی مطالعات سیاسی ایران در دبیرخانه این همایش تشکیل شده و همکاری مستمری با کارگروه تحول و ارتقای علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث بومی‌ سازی و اسلامی‌سازی علوم سیاسی دارد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اسلامی‌سازی علوم انسانی گفت: کارگروه تحول و ارتقای علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در مهر ماه سال 90 به دنبال مصوبه شماره 650 شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.
میرخلیلی خاطرنشان کرد: این کارگروه در زمینه رسالت تحول رشته علوم سیاسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت کرده و کمیته مطالعات سیاسی ایران به عنوان بخشی از این کارگروه به پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران تحویل داده شده است.
وی عنوان داشت: کمیته مطالعات سیاسی ایران متشکل از اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و اعضای کمیته علمی همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران فعالیت می‌کند و تاکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطالعات سیاسی ایران ورود پیدا کرده است.
مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران با بیان اینکه کمیته مطالعات سیاسی ایران در سه ماهه اخیر 16 جلسه برگزار کرده است، گفت: تاکنون سرفصل‌های دروس ایران مقطع کارشناسی علوم سیاسی، عناوین دروس گرایش‌های چهارگانه انقلاب اسلامی، سیاست داخلی جمهوری اسلامی ایران، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و اندیشه سیاسی در ایران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نهایی شده است.
وی یادآور شد: مصوبات و سرفصل‌هایی که در جلسات هفتگی کمیته تخصصی مطالعات سیاسی ایران و اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی نهایی شده برای بحث، بررسی و تصویب و اجرایی شدن به کار گروه تحول و ارتقای علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال و ابلاغ می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول