اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بویراحمد:

اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاها فراموش نشود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با انتقاد از متمرکز کردن اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرها گفت: نباید از اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاها مغفول ماند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاها فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمید دانش‌آموز عصر امروز در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان چنین کارگروهی را بالاترین مرجع رسیدگی به مشکلات اجتماعی و فرهنگی در شهرستان و بخش‌ها دانست.

وی به دلیل اهمیت این کارگروه از مدیران درخواست کرد که خود شخصا در جلسات حضور داشته باشند تا جلسات بازده و خروجی خوبی داشته باشد.

دانش‌آموز، اهداف این کارگروه را ترویج فرهنگ دینی و کاهش آسیب‌های احتمالی و فرهنگی در سطح شهرستان دانست و اظهار داشت: تا فرهنگ یک جامعه اصلاح نشود پیشرفت‌های اقتصادی و عمرانی هم صورت نخواهد گرفت.

وی عمل به دستور‌العمل‌های دینی را رمز موفقیت جامعه و فرصت‌سوزی را مهم‌ترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و از اعضای این کارگروه خواست که با نیازسنجی و اولویت‌بندی مشکلات برنامه‌ریزی بهتری برای استفاده از فرصت‌ها داشته باشند.

دانش‌آموز از مدیران ادارات خواست تا برای رفاه حال معلولان به مناسب‌سازی محیط سازمان خود بپردازند.

وی افزود: ضروری است اعضای کارگروه طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مربوطه را با رعایت اولویت‌بندی تهیه و جهت طرح و تصویب به کار گروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان ارائه کنند.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد با اشاره به توجه ویژه دولت به مناطق روستایی و محروم، از دستگاه‌های متولی برنامه‌های فرهنگی خواست تا اجرای این برنامه‌ها را در مناطق روستایی و دور افتاده نیز در دستور کار قرار دهند.

در ادامه مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی این استان گفت: انجام کار بنیادی در جامعه موقعی صورت خواهد گرفت که فرهنگ خوب و مطلوب را از سن کودکی و از مراکز آموزشی چون مهد کودک‌ها شروع کنیم.

عبدالرحمان توفیقیان، استفاده از مبانی فکری و تئوریک را رمز پیشبرد اهداف عنوان کرد و گفت: با توجه به مصوبه اخیر مجلس اعتبارات فرهنگی در اختیار تعداد محدودی از دستگاه‌ها قرار گرفته که باید با همکاری و برنامه‌ریزی سایر دستگاه‌ها در این زمینه هزینه شوند.

در این نشست مقرر شد شهرداری یاسوج برای احداث مسجد، خانه  عالم، نمازخانه و سرویس بهداشتی در پارک‌ها و اماکن تفریحی تدابیر لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول