اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم ـ 1:

آرایش جنگی اقتصادی نیاز نبرد اقتصادی دنیای امروز است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: ما در حال حاضر آرایش جنگی اقتصادی نداریم اما دشمن از این آرایش بهره‌مند است و در حال حملات متعدد در عرصه اقتصادی است.

آرایش جنگی اقتصادی نیاز نبرد اقتصادی دنیای امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه زیرساختی گمرکات استان قم که در محل این اداره‌کل واقع در کیلومتر 5 جاده قدیم تهران برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بدون تردید مبانی فکری، اعتقادی و ساختارهای سیاسی حاکم بر دنیا را به چالش کشاند، به طور طبیعی نظام حاکم بر عالم استکبار جهانی و ساختارهای سیاسی دنیا این فکر و راه جدید را نمی‌توانستند، تحمل کنند.

وی ادامه داد: استکبار علیه این نظام وارد جنگ شد، با این هدف که اصل انقلاب و موجودیت نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و آن را محدود سازند.

استاندار قم عنوان کرد: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب در فهم این پدیده دچار حیرت بودند اما زمانی که عظمت آن را درک کردند با طراحی و ترفندهای حساب‌شده به مصاف انقلاب اسلامی آمدند و انواع توطئه‌ها را علیه نظام آغاز کردند، محاصره اقتصادی، جنگ سیاسی، ایجاد درگیری‌هایِ قومی، کودتای نظامی و... از جمله آنها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور ابراز داشت: به طور طبیعی این ترفندها و توطئه‌ها تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی به آرمان‌ها و شعارهای اصلی خود استوار است، ادامه دارد.

وی افزود: اگر روزی آمریکا و اروپا علیه ما آتش‌بس اعلام کردند، باید دانست که از مسیر اصلی انقلاب منحرف شده‌ایم و موجودیت ما با موجودیت آنها در تضاد نیست.

استاندار قم یادآور شد: در چند سال اخیر، آمریکا و اروپا در توطئه علیه نظام به یک رویکرد اصلی رسیده‌اند و میدان اصلی را برای مبارزه با نظام پیش روی خود گشوده‌اند که آن میدان اقتصادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور عنوان کرد: دیگر توطئه‌های دشمنان انقلاب نیز ادامه دارد، اما راهبرد اصلی که در پیش گرفته‌اند، بحث‌های اقتصادی است، ما در حال حاضر در نبرد تمام عیار اقتصادی با دنیای غرب و آمریکا به سر می‌بریم.

وی بیان داشت: هدف اصلی آنها میدان اقتصادی و به زانو درآوردن ما در این میدان است که به طور طبیعی انقلاب را زمین‌گیر خواهد کرد و چهره انقلاب را که به عنوان الگو برای دنیا تبدیل شده است، دچار خدشه می‌سازد.

استاندار قم با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی قابل ستایش است، گفت: ما خود را در درون متناسب با رویکرد جهاد اقتصادی تنظیم نکردیم اما هوشمندی رهبری توانست توطئه‌ها را خنثی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه در نبرد اقتصادی شرایط متفاوت و جبهه‌ها مختلف است، خاطرنشان کرد: باید متناسب با یک نبرد اقتصادی آرایش جنگی دید، باید آرایش جنگی اقتصادی متناسب با نبرد تمام عیار اقتصادی فراهم کرد.

وی گفت: در حال حاضر آرایش جنگی اقتصادی را نداریم اما دشمن از این آرایش بهره‌مند است و در حال حملات متعدد در عرصه اقتصادی است و ما باید با تمام موجودی، امکانات و هماهنگی در قبال این نبرد وارد عرصه شویم.

استاندار قم در ادامه اذعان داشت: 35 میلیارد دلار صادرات در 10 ماه سال در شرایط تحریم آمار بسیار خوبی است اما در شرایط نبرد اقتصادی همه سربازان جنگ اقتصادی باید در هوشیاری کامل به سر ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور تصریح کرد: توطئه‌های دشمنان را باید به موقع شناخت و بتوان به آنها همانند یک نبرد نظامی پاتک اقتصادی وارد کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول