اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

درگیری‌های حاشیه‌ای اراده‌ها را برای کار کردن زمین‌گیر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیل و قال‌های سیاسی و درگیری‌های حاشیه‌ای نفعی برای کشور ایجاد نمی‌کند بلکه اراده‌ها را برای کار کردن زمین‌گیر می‌کند.

درگیری‌های حاشیه‌ای اراده‌ها را برای کار کردن زمین‌گیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه زیرساختی گمرکات استان قم که در محل این اداره‌کل واقع در کیلومتر 5 جاده قدیم تهران برگزار شد، اظهار داشت: قم با توجه به خصوصیاتی که از نظر نزدیکی به مراکز صنعتی داشته و خود یک حیثیت صنعتی دارد، نیاز به ساز و کار بهتری برای امور گمرکات دارد.

وی ادامه داد: مسئله مورد توجه برای نظام جمهوری اسلامی آباد کردن کشور است و افرادی که در قوای سه گانه قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند باید توجه اصلی آنها به توسعه و آباد کردن کشور باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تمام تشکیلاتی که در کشور اعم از قوه مجریه، قضاییه، مقننه و نیروهای مسلح طراحی شده، برای این است که ایرانی آباد و قوی داشته باشیم تا بتوانیم نیاتی که در ‌آرمان‌های انقلاب است، محقق سازیم.

لاریجانی تصریح کرد: اگر ایران از نظر قدرت اقتصادی به قدرت برتری در منطقه تبدیل نشود، نمی‌تواند اهداف مهم انقلاب را عملی کند، اینکه در سند چشم‌انداز ترسیم شده است که ایران به یک کشور پیشرو در توسعه علمی و فناوری و اقتصاد تبدیل شود، یک تصمیم آنی نبوده است.

وی اضافه کرد: ماه‌ها در مجمع تشخیص مصلحت بحث شد و برنامه‌هایی برای افق 20 ساله کشور طراحی شد تا استعدادهای کشور بتوانند در مسیر ترقی قرار بگیرند و اهداف انقلاب محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گرایش فکری نشان می‌دهد آبادانی کشور برای تحقق اهداف انقلاب امر رکنی است، هر چند مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی و دینی اولویت‌ دارد اما موتوری که بتواند این بار را بکشد کشوری آباد است.

لاریجانی بیان داشت: انقلاب ایران یک تازگی فکری برای منطقه و فکری نو در عرصه اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش داشت و این امر زمانی به کرسی می‌نشیند که ایران یک کشور توسعه یافته باشد.

وی گفت: باید افق ذهن مدیران کشور این باشد که به سند چشم‌انداز هر چه زودتر دست پیدا کرده و باید به آبادانی کشور اهتمام داشته باشیم و ساز و کار آن را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیل و قال‌های سیاسی و درگیری‌های حاشیه‌ای نفعی برای کشور ایجاد نمی‌کند بلکه اراده‌ها را برای کار کردن زمین‌گیر می‌کند.

لاریجانی بیان داشت: در طول مسیری که انقلاب اسلامی طی کرده است، هر دوره حوادثی رخ داده است و هیچ زمانی بی‌حادثه نبودیم، تاریخ انقلاب ما با حوادث مختلف و بحران‌سازی‌هایی که حریف برای انقلاب ایجاد کرد از جمله جنگ، آشوب‌های داخلی، تحریم، سنگ‌اندازی در مسئله هسته‌ای و...‌ روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: هر زمان به میزانی که رابطه حاکمیت و مردم قوی و نظام از پایگاه قوی مردمی برخوردار بود و رفتارها صمیمانه بود به همان میزان اقتدار اقتصادی کشور قوی بوده و حریف حریم نگاه می‌داشت و جرأت نمی‌کرد که فشار را افزایش دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه عنوان داشت: اینکه ایشان به موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عنوان امر صیانت بخش تاکید کردند از منظر امنیت و منافع ملی کشور مولفه‌ای بسیار قوی است.

لاریجانی عنوان داشت: به میزانی که مشارکت ملت در سرنوشت و حضور در صحنه قوی‌تر شود، حریف پس‌زده می‌شود و حریم نگاه می‌دارد اما به میزانی که خلل ایجاد شود، برای سنگ‌اندازی بیشتر تحریک می‌شود.

وی گفت: همین موضوع در مسئله اقتصادی کشور نیز مطرح است، هر چه سفره اقتصاد دلپذیر و متنوع‌تر برای حضور مردم باشد، دشمن عقب می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت مردم در اقتصاد سبب پایندگی اقتصاد می‌شود و دشمن نمی‌تواند نیات خود را عملی کند و رفتار تهدید آمیز نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: تهدید حریف این است که باید فشار زیاد شود و به همین میزان ما باید در آبادانی کشور مصمم‌تر باشیم چون این نقطه‌ای است که می‌تواند حریف را کنار بزند.

به گفته وی، باید از مسائل حاشیه‌ای در کشور پرهیز شود و به وحدت داخلی کشور اهمیت داده تا بتوانیم بسترهای توسعه کشور را فراهم سازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افراد باید دقت نظر داشته باشند که اراده‌ها به توسعه کشور معطوف شود و به همان میزان وظایف دینی و انقلابی خود را نسبت به سرنوشت مردم به خوبی انجام دهیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان قم نیاز به یک جهش اقتصادی داشته و دارد و ظرفیت خوبی در آبادانی قم از نظر نیروی انسانی خلاق و بسترهای مناسب در قم وجود دارد.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته زمانی که آقای احمدی‌نژاد قصد سفر به قم را داشتند، به بنده گفتند، چه توصیه‌ای دارید، من گفتم کارگروهی ویژه تشکیل شود که بتواند برخی از مسائل قم را حل کند، از جمله حریمی که برای استان تهران در مورد سرمایه گذاری صنعتی قائل شده است، این امر باید برای قم تغییر پیدا کند و اگر این امر محقق شود، این ظرفیت وارد استان‌های دیگر می‌شود که ایشان هم لطف کرده و این امر را تصویب کردند و زمینه‌ای برای سوق اراده سرمایه‌گذاران به سمت استان قم فراهم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته تمام ساز و کارها فراهم نشده است و نیاز به زیرساخت‌هایی دارد، اما قم ظرفیت توسعه و آبادانی را دارد.

وی گفت: محور آبادانی در استان قم به عنوان یک امر مهم تلقی می‌شود و این استان با توجه به ظرفیت دینی و حضور علما و امکاناتی که از گذشته فراهم شده است، نیاز به اراده قوی برای آبادانی دارد و شرایطی که در حال حاضر برای گمرک فراهم شده است، یکی از این قدوم بسترساز است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول