اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نخستین بندر خشک کشور در قم ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: گمرک قم این آمادگی را دارد که نخستین بندر خشک کشور را در منطقه سلفچگان ایجاد کند و در این راستا زیر ساخت‌های خوب و امکانات مناسبی فراهم شده است.

نخستین بندر خشک کشور در قم ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی چهار پروژه زیرساختی گمرکات استان قم که در محل این اداره‌کل واقع در کیلومتر 5 جاده قدیم تهران برگزار شد، اظهار داشت: گمرک در نبرد اقتصادی مرزبان جبهه‌های اقتصادی است، انتظاری که از مرزبان مرزهای جغرافیایی وجود دارد از مرزبان مرزهای اقتصادی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: مرزبان مرزهای اقتصادی باید آموزش‌دیده، امین، متعهد و مسلح به سلاح‌ها و ابزارهای مدرن بوده و دچار غفلت نباشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: قاچاق در نبرد اقتصادی حکم ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کند، مرزبان مرزهای اقتصادی باید به این امر واقف باشد و گمرک با علم بر این امر خود را سامان دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های زیرساختی گمرکات استان تصریح کرد: چهار پروژه که در گمرک قم به بهره‌برداری رسید به مسائل گمرکی کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: استان قم از نظر درآمدزایی رتبه پنجم کشور را دارا است، با توجه به موقعیت قم باید از شرایط موجود برای امور گمرکی بیشتر استفاده شود.

استاندار قم بیان داشت: در حال حاضر متوسط توقف کانتینرها در بنادر هرمزگان یک ماه است، می‌توان بخشی از اختیار گمرک هرمزگان را به قم داد، در این صورت این توقف یک ماهه وجود نخواهد داشت و انبارهای هرمزگان خلوت شده و مشکلات برای واردات کالا کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به موقعیت استان قم و اینکه 70 درصد صنایع کشور در 300 کیلومتری استان قم قرار دارد، اظهار داشت: اگر تسهیلاتی برای گمرک قم اختصاص پیدا کند 40 درصد از 90 هزار کانتینری که در یک ماه در بنادر هرمزگان متوقف می‌شوند می‌توانند به قم منتقل شوند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: ایجاد بندر خشک از موضوعاتی است که می‌تواند مشکلات گمرک و واردکنندگان را حل کند.

به گفته وی، گمرک قم این آمادگی را دارد که نخستین بندر خشک کشور را در منطقه سلفچگان ایجاد کند و در این راستا زیر ساخت‌های خوب و امکانات مناسبی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: بندر خشک به توسعه و رونق اقتصادی کمک کرده و مشکلات وارد کنندگان و صادرکنندگان را برطرف می‌سازد.

استاندار قم در ادامه گفت: در رابطه با ترانزیت کالاها به مناطق ویژه، بخشنامه‌ای صادر شده است که 100 درصد حقوق گمرکی با ضمانت بانکی باشد، این بخشنامه جلوی ورود برخی کالاها را می‌گیرد اما برای برخی کالاهای ضروری مشکل ایجاد می‌کند که نیاز به تجدید نظر دارد.

وی تصریح کرد: گمرک استان بیش از یک اداره‌کل فعالیت می‌کند و در ملاحظه با گمرک بسیاری از استان‌ها جزو گمرکات فعال و پرکار کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: امکاناتی که برای گمرک قم در نظر گرفته شده است در حد یک اداره‌کل نیست.

استاندار قم خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات مناسبی که برای آماده‌سازی محوطه 40 هکتاری در نظر گرفته شده است اما این پروژه نیاز به مساعدت دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است و با ورود دو خط راه‌آهن در محوطه گمرک، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول