اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:

اعزام 200 روحانی به مناطق مختلف قزوین در ایام دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام 200 روحانی به مناطق مختلف استان قزوین با هدف روشنگری و پاسداشت انقلاب خبر داد.

اعزام 200 روحانی به مناطق مختلف قزوین در ایام دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی دقایقی پیش در نشستی که به مناسبت دهه فجر و با حضور خبرنگاران رسانه‌های استان برگزار شد بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ماهیتی معنوی و اسلامی داشت و حساسیت ماجرا زمانی بیشتر شد که این انقلاب اسلامی در دوره تقابل عقل و دین به میدان آمد.

نعمت‌الهی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات سیاسی جهان را برهم زد تصریح کرد:‌ پیش‌بینی بزرگان و اندیشمندان از آینده دنیا چیزی نبود که امروز شاهد آن هستیم چراکه استفاده از قدرت و وحدت مردم همراه با توکل به خداوند مولفه‌ای بود که در هیچ یک از معادلات سیاسی جهان به آن توجه نشده بود.

وی انقلاب اسلامی را با 5 شاخصه اصلی معرفی و یادآور کرد:‌ ماهیت انقلاب، نقش رهبری، هدف نهضت، دستاوردها و آسیب‌های وارده شاخصه‌ایست که به واسطه آن می‌توان نظام و انقلاب را ارزیابی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات استان به ارزیابی شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت:‌ ماهیت اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه اسلام و آموزه‌های دینی است، علتی که سبب وجود انقلاب و پیروزی آن شد.

نعمت‌الهی ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی ایران با محوریت ولی فقیه و هادی معنوی حرکت خود را آغاز کرد، حرکتی که در تمام دنیا بی‌نظیر بود و سبب شد که امروز ایران الگوی بیداری انسانی و اسلامی در منطقه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام شخصیت عرفانی و فیلسوفی موفق بود گفت:‌ رهبر انقلاب ما فردی بود که در دانشگاه تجربی امام صادق (ع)‌ درس خوانده بود و از آموزه‌های دینی به سیاست رسیده بود، لذا توانست استبداد را به خاک بیاندازد.

رئیس سازمان تبلیغات استان خاطرنشان کرد:‌ روزی پرنده شوم بدبختی با بال‌های استبداد و استکبار جهانی بر ایران سایه انداخته بود، سایه‌ای که بدبختی و شکست را برای ایران به همراه داشت اما امام با درایت خود ایران را از شر این پرنده شوم نجات داد.

نعمت‌الهی با اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب یادآور کرد: انقلاب اسلامی ایران با دستاوردهای خود و پیشرفت‌های علمی فراوانی که در سال‌های اخیر داشته است، پازل عملیاتی دشمنان را برهم زد.

وی ادامه داد:‌ انقلاب اسلامی گفتمان بدیع و نو را به وجود آورد، گفتمانی که سبب شد بسیاری از پیشرفت‌ها در کشور به وجود آید.

رئیس سازمان تبلیغات استان اذعان کرد: روزی اسرائیل شعار از نیل تا فرات را سر می‌داد و آرزو داشت که نقشه خود را به این مناطق افزایش دهد اما امروز ما شاهد این هستیم که از نیل تا فرات شاهد بیداری‌های اسلامی هستند و اسلام را برای خود برگزیده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از برنامه‌های دهه فجر این سازمان اشاره و گفت: ساماندهی شبکه قرآنی، فعالیت‌های دین محور، ساخت خانه‌های عالم، برگزاری گردهمایی روحانیون و علما، برگزاری همایش کمیته قرآن و نهج‌البلاغه، گردهمایی مداحان و هیئت‌های مذهبی،‌ توزیع کتاب و مسابقات فرهنگی از متون انقلاب از برنامه‌های این سازمان در جهت ترویج فرهنگ انقلاب با محوریت دین و گرامیداشت دهه فجر است.

رئیس سازمان تبلیغات استان اعزام 200 روحانی به مناطق مختلف استان را از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات استان به مناسبت دهه فجر برشمرد و اظهار کرد: این روحانیون با هدف روشنگری و پاسداشت دهه فجر به جمع مردم استان فرستاده می‌شوند.

علی نعمت‌الهی در پایان به بیش از 100 کانون قرآنی فعال در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 100 کانون فعالیت‌های قرآنی در استان به فعالیت می‌پردازد که امید است با افزایش اعتبارات فعالیت‌های این بخش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول