اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم:

دشمنان در جنگ نرم به فکر هویت‌زدایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم گفت: دشمنان در جنگ نرم به فکر هویت‌زدایی هستند، بنابراین عفت و حجاب زنان را مورد هجمه قرار داده تا به هویت‌زدایی بپردازند.

دشمنان در جنگ نرم به فکر هویت‌زدایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلام‌حیدر حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عفاف و حجاب استان قم که در سالن سینما تربیت برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی اظهار کرد: امروز در جنگ نرم قرار داریم و هیچکس این جنگ را برخلاف جنگ سخت احساس نمی‌کند.

وی با اشاره به ابزارهای مورد هجوم در جنگ نرم گفت: اینترنت، ماهواره، موبایل، بازی‌های رایانه‌ای و کتاب‌های الکترونیک از جمله ابزارهای این جنگ بوده که هر یک از آنها تهدیدات خاص خود را ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم خاطرنشان کرد: 159 مدار تلویزیونی در سطح جهان وجود دارد که این مدارها در 203 ماهواره تلویزیونی فعال است که از این تعداد در کشور 80 مدار تلویزیونی و 100 ماهواره تلویزیونی قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این 18 هزار شبکه ماهواره تلویزیونی در کشور با دریافت کننده‌های پیشرفته قابل دریافت بوده که 2 هزار کانال را پوشش و نمایش می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: بیش از 380 کانال خاص موسیقی بوده که شبانه‌روز در حال پخش موسیقی و کنسرت هستند و یک‌هزار و 200 شبکه برنامه‌های آهنگ دارند که مسائل بد فرهنگی و ضداخلاقی را ترویج می‌دهند.

وی با بیان اینکه 250 کانال در زمینه کودک و نوجوان قابل دریافت است، گفت: این کانال‌ها حتی برای کودکان سه تا چهار ساله آموزش تهییج و تحریک دارند و در این شبکه‌ها به صورت کارتن به مبانی اخلاقی حمله می‌کنند، بنابراین غرایض جنسی را تحریک کرده و سن بلوغ پایین می‌آید.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم خاطرنشان کرد: 80 شبکه ماهواره‌ای در زمینه مصرف‌زدگی و فرهنگ‌سازی پوشش فعالیت دارند و به تبلیغ لباس‌هایی می‌پردازند که به طور رسمی مروج فرهنگ عریانی است.

وی ادامه داد: تبلیغ پوشش غربی به این شبکه‌ها محدود نیست بلکه شبکه‌های دیگر به صورت پیام بازرگانی به ترویج فرهنگ عریانی می‌پردازند.

حیدری با بیان اینکه دشمنان در جنگ نرم به فکر هویت‌زدایی هستند، گفت: آنها عفت و حجاب زنان را مورد هجمه قرار داده تا به هویت‌زدایی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 33 شبکه فارسی زبان با موضوعات سیاسی به ترویج مباحث ضددینی می‌پردازند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم عنوان کرد: در صورت اثربخشی نقشه‌های آنها خانواده‌های بی‌فرجام و لجام گسیخته گسترش پیدا می‌کنند و بنیان آنها از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه آموزش غیرمستقیم بهترین روشی بوده که آنها استفاده می‌کنند، گفت: ماهواره‌ها به وسیله این آموزش‌ها به عادی جلوه دادن رابطه دختر و پسر، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران و ترویج ازدواج اینترنتی اقدام کرده و از خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد مستقل اجتماعی هویت‌زدایی می‌کنند.

حیدری بیان کرد: 42 درصد دختران برای جلب توجه جنس مخالف آرایش می‌کنند، بنابراین اگر ازدواج‌ها آسان شود از بی‌بند و باری و بدحجابی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اهداف دشمنان از تولید این برنامه‌ها گفت: تعصب‌زدایی از خانواده، ترویج مفاهیم زندگی با دیگران به جای ازدواج، کمرنگ کردن نقش مرد در جامعه، افزایش تاثیرگذاری جنسی و خشونت و مفاسد اخلاقی از جمله اهداف آنهاست.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم به ارائه الگوهای انحرافی در قالب اسباب‌بازی‌ها اشاره کرد و افزود: دشمنان باربی را به عنوان زن فاسد و رقاصه در بین کودکان و نوجوانان رواج داده تا فرهنگ کودک ایرانی را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر مطالب یکی از فرآیند موضوع تهاجم بوده و سه گام اصلی ایجاد فاصله بین مردم و دین، آموزش ضد دینی و ضد اخلاقی و در نهایت جامعه سکولار را دنبال می‌کنند.

حیدری یادآور شد: اکنون شیپور جنگ نرم نواخته شده و دشمن با تمام توان هجوم آورده و اگر به این مسائل توجه نکنیم شکست می‌خوریم.

وی با اشاره به راهکارهای مبارزه با جنگ نرم گفت: دیده‌بانی، مطرح کردن سؤالات با اهل تحقیق، انتقال آموزه‌ها و حضور در بستر مجازی از جمله عواملی است که هجمه دشمن را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی استان قم تصریح کرد: در گام نخست باید سیره ائمه اطهار (ع)، دین و اعتقادات خود را بشناسیم و با تشکیل حلقه‌های غیررسمی با خوشرویی آنها را به دیگران انتقال دهیم.

وی عنوان کرد: جوانان ما متدین و اهل مسجد هستند، ولی باید در گزینش محتوا و ارائه مطالب به آنها نهایت توجه صورت گیرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول