اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان پزشکی قانونی:

سیستان و بلوچستان با کمبود پزشکی قانونی مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان در بحث پزشکی قانونی با کمبود نیروی انسانی و پزشک مواجه است.

سیستان و بلوچستان با کمبود پزشکی قانونی مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد شجاعی صبح امروز در جلسه شورای قضایی سیستان و بلوچستان در پزشکی قانونی اظهار داشت: خدمت در استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آن در مقایسه با سایر نقاط کشور بسیار متفاوت است و کار برای مردم در این خطه از ایران اسلامی ارزش بسیار بالایی دارد.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در این استان وجود دارد و باید با ارائه تسهیلات به پزشکان شرایط کاری در این استان بهتر از گذشته فراهم شود.
معاون قوه قضائیه بیان کرد: نیروی‌های پزشک و متعهد در استان بسیار زیاد بوده اما شرایط کار در پزشکی قانونی به ویژه در این استان سخت و دشوار است که باید دولت توجه بیشتری به این امر داشته باشد.
شجاعی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که انجام شد 50 درصد حقوق پزشکان و دستگاه‌‌های قضایی افزایش یافت که این خود می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب پزشک داشته باشد.
وی به افتتاح آزمایشگاه دی.‌ان.‌ای در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مکان‌یابی برای افتتاح نمایشگاه دی.‌ان.‌ای در استان صورت گرفته و برای افتتاح آزمایشگاه باید وسایل اولیه آن تأمین شود که این نیازمند همکاری استانداری استان است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: پزشکی قانونی ابزاری بسیار قوی برای قضات در تصمیم‌گیری و رأی نهایی محسوب می‌شود به همین دلیل باید به این سازمان و پرسنل آن توجه ویژه‌ای شود.
شجاعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور 740 پزشک در سازمان پزشکی قانونی مشغول به خدمت هستند.
وی گفت: در هشت ماه نخست سال‌جاری 448 هزار و 679 فقره نزاع در کشور انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از کاهش 4.4 درصدی برخوردار بوده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی به تلفات گاز گرفتگی در کشور اشاره کرد و افزود: در هفت ماه گذشته سال‌جاری 314 نفر بر اثر گاز گرفتگی فوت شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 203 نفر بوده‌اند رشد 54.7 درصدی داشته است.
شجاعی به آمار سوانح جاده‌ای اشاره کرد و بیان داشت: در هفت ماه سال‌جاری، هزار و 237 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند که این رقم در مقایسه با سال گذشته از کاهش 12.2 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان احداث آزمایشگاه دی.‌ان.‌ای، مهم‌ترین ضرورت است زیرا هم اکنون این آزمایشات در خارج از استان انجام می‌شود که این امر خود مشکلات زیادی را به دنبال دارد.
رضا عبدی بیان کرد: طی ماه‌های گذشته به منظور تسهیل در امور مردم، اداره پزشکی قانونی در شهرستان دلگان و راسک افتتاح شده است.
وی به بحث کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: آمار پزشکان در پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بسیار کم است و با توجه به شرایط سخت کاری در این دستگاه باید شرایط برای جذب نیرو و ارائه تسهیلات به آنان فراهم شود.
در ادامه این جلسه اعضای شورای قضایی استان در زمینه مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/صا10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول