اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌ها خبر داد

کسر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از حساب شهرداری‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های کشور گفت: چنانچه شهرداری‌ها سهم نیم درصدی خود را نپردازند این سهم از حساب آنها کسر می‌شود.

کسر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از حساب شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علی غیاثی ندوشن پیش از ظهر امروز در هفتمین گردهمایی کارشناسان مشارکت‌ها و شهرداری‌های استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: در این همایش بررسی مسائل و موانع مرتبط با انجمن‌های کتابخانه‌ها و راه‌های جلب مشارکت خیران و نهادهای مردمی در ساخت، تجهیز و اداره کتابخانه‌ها، همچنین نحوه مشارکت موثر کارشناسان امور مشارکت‌ها با سازمان‌های مختلف دولتی، محورهای اصلی این همایش هستند.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌ها افزود: در این همایش در مورد راهکارهای جذب بیشتر مشارکت خیران، انجمن خیران کتابخانه‌ساز، سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، مسائل مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی در ادامه ابراز داشت: خیران در حوزه کتابخانه‌های عمومی کشور مانند سایر زمینه‌ها از قبیل احداث مدرسه، مسجد، اماکن فرهنگی و دینی که در آن نقش مهم و اساسی دارند، در مقاطع مختلف به کمک دولت آمده‌اند و ساخت‌وسازهایی در زمینه امور خیریه و عام‌المنفعه دارند.

غیاثی ندوشن اضافه کرد: در بحث انجمن خیران الگوی ما از خیران مدرسه‌ساز نشات گرفته و ما همان راهی را می‌رویم که خیران مدرسه‌ساز رفته‌اند.

وی گفت: مجوز تاسیس انجمن خیران استان‌ها برای  10 استان صادر شده است و تا پایان سال جاری برای بقیه استان‌ها نیز صادر می‌شود.

وی بیان کرد: بخش دیگر ساخت کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور بر عهده شهرداری‌های هر استان است که طبق قانون، این شهرداری‌ها موظفند نیم درصد از کل درآمد سالانه خود را در مورد احداث و اداره کتابخانه‌های همان شهر در اختیار نهاد قرار داده و یا خود اقدام به تأسیس آن کرده و تحویل نهاد کتابخانه‌‌ها بدهند که این یک تکلیف قانونی و اقدام فرهنگی بوده و برعهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های کشور تصریح کرد: شهرداری‌ها باید در زمینه پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی همت کنند و همان طور که برای سایر فعالیت‌های عمران شهری تلاش می‌کنند به فعالیت‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل امور مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی از اجرای ماده قانونی برای تحقق نیم درصد شهرداری‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: امسال سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از حساب شهرداری‌ها کسر می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده 117 قانون، شهرداری‌هایی که نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت نکنند از حساب آنان کسر و به حساب انجمن کتابخانه شهر مربوطه واریز می‌شود.

غیاثی ندوش در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 تفاهم‌نامه با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها منعقد شده که این رقم تا پایان سال به 40 تفاهم‌نامه افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، هفتمین گردهمایی کارشناسان مشارکت‌ها و شهرداری‌های استان‌های سراسر کشور به مدت دو روز در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول