اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان شرقی خبر داد:

دستگیری اخاذان بین‌المللی توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان شرقی گفت: کلاهبردار و اخاذ اینترنتی به هویت "آ. ب" شناسایی و در حین کلاهبرداری از یک شهروند تبریزی دستگیر شد.

دستگیری اخاذان بین‌المللی توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمد حدادی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه تحقیقات بر روی پرونده متهم دستگیر شده " م.گ"، یکی از شاکیان وی اعلام داشتند که من ایمیلی نیز از یک نفر خانم به نام "ا.ف "دریافت و اعلام داشته که یک باکس حاوی پول به شما از طریق یک نفر دیپلمات برای استفاده در امور خیریه در ایران ارسال کرده‌ام.
وی گفت: طبق اعلام فرد کلاهبردار مقرر شده بود با تحویل 7300 دلار هزینه پستی، بسته از طرف رابط تحویل داده شود.
حدادی افزود: با هماهنگی مقام قضایی برای انجام ملاقات تماس‌هایی رد و بدل شد که وی از قبول حضور در تبریز خودداری کرده و با اخذ نیابت قضایی به همراه شاکی برای انجام ملاقات به مشهد مسافرت و بعد از هماهنگی و انجام امور اداری نیابت قضایی، در فرودگاه بین‌المللی مشهد قرار ملاقات هماهنگ شد که طرف مقابل با عوض نمودن محل قرار به هتل هما مشهد اعلام داشت که در آن محل همدیگر را ملاقات نمایند.
وی افزود: متعاقب آن با همکاری کارکنان فتا خراسان رضوی به صورت نامحسوس هتل هما تحت نظر و بعد از حضور شاکی دقایقی بعد رابط در آن محل حضور یافته و در لابی هتل در حین دریافت پول دستگیر شد. 
این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی اولیه از صحبت‌های رد و بدل شده اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام داشت که بسته‌ای در کار نبوده و بنده قصد داشتم که بعد از دریافت پول ایران را ترک کنم.
وی تاکید کرد: پرونده متشکله برای ادامه روند قضایی به رویت دادیاری شعبه 824 دادسرای مشهد رسیده و بعد از بازجویی از متهم و صدور قرار وثیقه، پرونده به همراه متهم برای ادامه تحقیقات به استان انتقال داده شد.
حدادی افزود: متهم از بیان حقایق خودداری و اعلام کرد که یک نفر به نام "ا.ف" شاکی را به وی معرفی و از وی خواسته که برای دریافت پول با هم ملاقات داشته باشند و وی از همسایگان من در نیجریه است.
حدادی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد نامبرده به اتفاق یک نفر دیگر به ایران وارد شده و چند روزی نیز در تهران میهمان آنها بوده و اعلام می‌دارد که نامبرده یکی از کارکنان سفارت نیجریه است، در حالی که پاسپورت وی عادی بوده و روادید صادره هر دو جهانگردی است.
وی گفت: با حضور مقام قضایی بازجویی معمول و وی اتهامات وارده را قبول کرده با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان شرقی از شهروندان خواست: برای در امان ماندن از شر کلاهبرداران مجازی از هرگونه تبادل اطلاعات از سوی افراد ناشناس در شبکه های مجازی خودداری نموده و در صورت دریافت پیام از سوی افراد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 2182764 به پلیس فضای مجازی اطلاع دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول