اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستگیری هکر هتاک از سوی پلیس فتای استان البرز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری هکر هتاک در استان البرز خبر داد.

دستگیری هکر هتاک از سوی پلیس فتای استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع‌‌رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، مهدی کاکوان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه مدیر یک شرکت تولیدی به پلیس فتا استان البرز و اظهار شکایت مبنی بر اینکه مدتی است ایمیل‌اش مورد هک قرار گرفته و از آن طریق ایمیل‌های مختلفی تحت عناوین گوناگون با مضامین کذب در قالب ورشکستگی شرکت به دوستان و شرکت‌های طرف قرارداد و همکارانم ارسال و موجب خدشه‌دار شدن آبروی من و اعتبار شرکت شده و لطمات جبران ناپذیری را به وجود آورده است، بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری اخاذی اینترنتی آغاز شد.

این مسئول در ادامه گفت: در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی ماموران پلیس فتا و با استعلام از شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی هویت متهم شناسایی و مشخص شد که ارسال ایمیل‌ها از سوی فردی به نام «بهنام» که در امر تولید مواد اولیه با شرکت مورد نظر همکاری می‌کند ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به اطلاعات موجود شاکی پس از دعوت به پلیس فتا درباره مظنون شناسایی شده اظهار داشت: چندی پیش با بهنام که در امر تهیه و تولید مواد اولیه مورد نیاز شرکت تبحر داشت آشنا شدم و برابر توافقی که بین ما حاصل شد و طبق قرارداد تنظیمی متعهد شد که در ازای تولید مواد اولیه شرکت مبلغ 2 میلیارد ریال دریافت کند.

کاکوان افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش همچنین به موضوع در اختیار گذاشتن رمز و آدرس ایمیل شرکت جهت تسریع و پیشرفت در کار اشاره کرد.

وی افزود:  از آن زمان به بعد ارسال ایمیل‌ها از طریق شرکت به همکاران بنده شروع شد ولی با توجه به شغل او و شناختی که از قبل از وی داشتم، فکر نمی‌کردم که انجام این عمل از سوی بهنام صورت گرفته باشد و هیچگونه ظنی به وی نداشتم.

وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی، ماموران پلیس فتا جهت روشن شدن زوایای تاریک پرونده، متهم را احضار کردند که وی در بازجویی‌های ماموران با دادن پاسخ‌های ضد و نقیض و کتمان حقیقت، ارسال ایمیل‌ها را قبول نداشته و شکایت شاکی را کذب دانست.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: مظنون پرونده در ادامه بازجویی‌های ماموران در مواجه با مستندات موجود هنگامی که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف و اذعان کرد که با توجه به اینکه مدیر شرکت متعهد شده بود در قبال همکاری وی با شرکت مبلغ ۲ میلیارد ریال به او پرداخت کند، اما پس از ارائه خدمات کامل به شرکت فوق تنها وی به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال اکتفا و به این وسیله به تعهد خود عمل نکرد که از روی کینه و دشمنی و انتقام‌جویی اقدام به ارسال ایمیل به شرکت‌های طرف قرارداد آنها کرده و شرکت شاکی را ورشکسته و بدهکار بانک اعلام کرده است.

متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول