اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اعلام کرد:

کشف راز تبدیل کاغذ سیاه به پول تقلبی توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: کلاهبرداران بین‌المللی که با شگرد چاپ اسکناس کلاهبرداری می‌کردند توسط این پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

کشف راز تبدیل کاغذ سیاه به پول تقلبی توسط پلیس فتا آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌شرقی، محمد حدادی گفت: در ادامه تحقیقات بر روی پرونده تبعه خارجی "آ.ب"که به اتهام کلاهبرداری اینترنتی با انجام نیابت قضایی در مشهد دستگیر و به استان انتقال داده شده بود بر مبنای اطلاعات جدید رسیدگی به ابعاد جدید پرونده در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: برای تکمیل پرونده و شناسایی رابطان وی، شهروند معلوم الحالی به‌عنوان شاکی از طریق تماس تلفنی و ملاقات‌های حضوری با پلیس فتا ارتباط داشته، نهایتا با حضور در این پلیس اعلام داشت که دو نفر به نام‌های معلوم و تبعه خارجی با شماره همراه ایرانسل با وی تماس حاصل و اعلام کردند که برای تحویل بسته در تبریز با من ملاقات خواهند داشت. 
حدادی افزود: در گزارش مکتوب فرد مذکور به افرادی که برای چاپ پول جعلی فعالیت داشتند اشاره کرده بود که بلافاصله فردای آن روز از وی خواسته شده که به همراه وسائل چاپ پول در اداره حضور یابد.
این مقام انتظامی افزود: نامبرده به همراه فردی به هویت معلوم به همراه وسائل موردنظر در این پلیس حاضر و برابر اظهارات آنان، دو تبعه خارجی 20 روز پیش به تبریز مسافرت و به آنان گفته بودند که می‌توانند با در اختیار گذاشتن دلار و یا یورو اصل با استفاده از کاغذهای سیاه که به پول سیاه مشهور بوده و پودر مایع آنها را به پول اصل تبدیل کنیم که در همان روز با استفاده از نیرنگ‌های شعبده بازی اعتماد این دو نفر ایرانی را جلب و قرار بر این شده که 100 قطعه اسکناس 500 یورویی تهیه و آن دو نفر آنها را تبدیل به پول اصل کنند.
وی افزود: دومین ملاقات با دو نفر تبعه خارجی با اخذ 100 قطعه اسکناس 500 یوریی آنها را برای تبدیل پول‌های سیاه به پول اصل در داخل پودر انداخته و بعد از مدتی پول‌های سیاه را از داخل آن پودر درآورده و با چسب و کاغذ بسته‌بندی و اعلام داشته که بعد از 48 ساعت مراجعه می‌کنم و این بسته‌ها را باز نموده و کاغذهای سیاه به پول تبدیل خواهد شد. 
حدادی افزود :بعد از 48 ساعت دو نفر تبریزی، بسته‌ها را باز کرده و با پول‌های تقلبی مواجه می‌شوند که با مراجعه به بسته حاوی پودر، مشاهده می‌کنند که از پول‌های اصلی خبری نیست.
وی تاکید کرد: بعد از این واقعه دو نفر خارجی اعلام می‌کنند که ما برای تهیه پودر به دبی رفته‌ایم و به علت نداشتن پول درخواست واریز وجه برای خرید پودر را از شاکی کرده‌اند.
 وی اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی، فرد خارجی را حدود دو ماه پیش به عنوان خریدار پول خارجی معرفی کرده بود و از طرفی در اظهارات خود از بیان ملاقات خود با فرد خارجی در تبریز امتناع کرده است.
 وی اعلام کرد: با عنایت به مستندات موجود احتمال وجود رابطان آنها در ایران وجود داشته و کلاهبرداران با واسطه‌گری رابطان سعی دارند با شناسایی طعمه‌های خود در ایران و با همکاری تبعه‌های خارجی، نسبت به کلاهبرداری از آنها اقدام کند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با اشاره به بالا رفتن اخاذی‌های مجازی توسط اتباع بیگانه به هموطنان ‌سفارش کرد از هرگونه اعتماد بی‌جا به تماس‌ها و مکاتبات افراد خارجی خودداری کرده و در صورت دریافت هرگونه پیغام مراتب را با شماره تلفن های 2182701 و 2182703 و 2182778 به پلیس فضای مجازی استان اطلاع دهند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول