اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فیروزکوه:

پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فیروزکوه گفت: در اجرای قوانین جدید تخلفات رانندگی، پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است.

پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از مرکز اطلاع‏رسانی پلیس شهرستان فیروزکوه، محمدحسن قبادی در این زمینه اظهار کرد: در مورد بستن کمربند ایمنی و نقش آن در کاهش پیامدهای جبران‏ناپذیر در تصادفات دلخراش به رانندگان و سرنشینان آن بارها هشدار داده شده است.
وی بیان کرد: در اجرای قوانین جدید تخلفات رانندگی، پلیس به دنبال اصلاح و بهبود رفتار ترافیکی و فراهم آوردن آرامش و سلامتی برای آحاد جامعه است و اعمال جریمه مدنظر نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: کمربند ایمنی همواره یکی از راه‏های کاهش شدت ضربات وارده و مصدومیت در هنگام وقوع تصادفات است.
قبادی گفت: امروزه اهمیت بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان خودرو با انجام آزمایشاتی در سطح بین‏الملل به خوبی روشن و مشخص شده است و رانندگان باید با دقت به این نکات توجه کنند.
وی افزود: برابر بررسی‏ها و کارشناسی‏های انجام شده، یک ضربه با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در هنگام تصادف معادل سقوط از ارتفاع 10 متری بوده و نبستن کمربند ایمنی کودک نیز همانند آزاد گذاشتن او برای بازی در طبقه چهارم یک ساختمان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه اطفال و کودکان به هیچ وجه نباید روی پای سرنشینان خودرو بنشینند، تصریح کرد: در صورت وارد آمدن یک ضربه معادل 50 کیلومتر در ساعت از جلو، وزن یک کودک 30 کیلوگرمی در هنگام پرتاب به 20 برابر و معادل 600 کیلوگرم افزایش می‏یابد  بنابراین حتی اگر کمربند ایمنی هم بسته باشیم، قادر به نگه‏داشتن کودک نخواهیم بود.
قبادی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که تمامی وسایل مورد استفاده در داخل اتاق راننده و سرنشینان باید ایمن بوده و از جنس شیشه و وسایل فلزی سنگین نباشد؛ چرا که در صورت واژگونی خودرو وسایلی از قبیل لیوان شیشه‏ای، قفل فرمان، چاقو و کپسول آتش‏نشانی که در فضای سرنشینان قرار گرفته، به یک آلت قتاله تبدیل و به علت عدم مهار و معلق بودن آنها به اطراف پرتاب شده و ممکن است در برخورد با سر و صورت راننده و سرنشینان، جراحات و صدمات شدیدی وارد کند.
وی ابراز امیدواری کرد: آحاد افراد جامعه با جدی گرفتن هشدارهای پلیس در این زمینه و رسانه‏های گروهی با اهتمام ویژه به این مسئله، هر چه بیشتر به فرهنگ‏سازی و نهادینه ساختن استفاده از کمربند ایمنی بپردازند.
انتهای پیام/ی30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول