اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران ایران و جهان صورت می‌گیرد

اجرای برنامه «قند پارسی» در آرامگاه‌های حافظ و سعدی

خبرگزاری فارس: آرامگاه‌های سعدی و حافظ شیراز پذیرای ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به همراه اجرای بخش ویژه‌ای با نام «قندپارسی» است.

اجرای برنامه «قند پارسی» در آرامگاه‌های حافظ و سعدی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی دبیر جشنواره شعر فجر  فارس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعد از ظهر امروز در نخستین نشست شعر فجر اظهار داشت: حضور شاعرانی از اقصی نقاط کشور و بزرگان شعر و ادب کشور و فارس در ششمین جشنواره شعر فجر فارس گواهی می‌دهد که شیراز  شهری است که به عنوان مرکز هنر و فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی کشور عزیزمان همواره مطرح است.

وی با اشاره به اینکه اسطوره‌هایی مانند لسان‌الغیب، حافظ غزل‌سرا و شیخ اجل، سعدی شیرین گفتار، باعث مباهات و افتخار این شهر و دیار هستند، ابراز داشت: جشنواره امسال می‌تواند راه‌گشای تعالی شعر و ادب شود چراکه هم این استان و هم ایران اسلامی میزبان شعرا و ادبای ممالک و سرزمین‌های خارجی هستند تا از این طریق تبادل افکار و اندیشه‌های ناب و جهانی این اندیشمندان با هنر و فن شعر عجین گشته و بهره لازم را نصیب مشتاقان آن کند و فرهنگ و ادب ناب و اصیل ما را در سراسر جهان نمایان سازد.

در ادامه خسرو قاسمیان به عنوان دبیر علمی شعر فجر فارس بیان داشت: شاید نتوان برای شعر تعریف واحدی قائل شد، چراکه شعر در واقع نمی‌تواند تعریف‌پذیر باشد اما توصیف‌پذیر است اما برای جدایی شعر از غیر شعر می‌شود ویژگی‌هایی را در نظر گرفت.

وی افزود: بر این اساس این‌گونه جشنواره‌ها از جمله شعر فجر فارس می‌تواند در روند شعر به ویژه در راستای تشویق و ترویج این مهم در بین جوان‌ترها مؤثر واقع شود.

قاسمیان گفت: حضور و شعرخوانی شاعران سراسر کشور و شاعران دعوت شده از گوشه و کنار جهان و کشورهای اروپایی و اسلامی بیانگر پایگاه بلند فرهنگی کشور ما ایران و به ویژه شیراز به عنوان مهد ادب و فرهنگ است.

دبیر علمی جشنواره شعر فجر اظهار داشت: این جشنواره فرصتی را برای رایزنی‌های فرهنگی بین شاعران و فرهنگ‌وران به همراه دارد و امیدواریم تا با همت برگزار کنندگان، تأثیرات خود را بر جای گذارد تا با یاری خدای مهربان برنامه‌ای در خور و شأن فارس و مردم شریف شیراز و میهمانان جشنواره، اجرا شود.

در پایان محمدهادی فخرایی، مدیر اجرایی جشنواره و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری بخش ویژه‌ای در جشنواره امسال با نام «قند پارسی« گفت: آرامگاه‌های سعدی و حافظ با حضور شاعران سه استان به ویژه خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و شاعران کشورهای جهان و کشور و فارس، از 27 تا 28 بهمن ماه جاری  پذیرای جشنواره است.

فخرایی افزود: بخش ویژه «قند پارسی» با رویکرد شعر و ادب در حوزه فرهنگ کهن و اصیل ایران اسلامی برگزار می‌شود و سعی بر آن شده تا قداست اشعار پارسی را به ظهور رسانده تا از این طریق شاعران که از کشورهای دیگر جهان حضور دارند، با این رویکرد آشنا و نتایج و آثار مفید آن را با خود برای مردم کشورشان به ارمغان برند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول