اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب:

1200 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر تقریب ارسال شد

خبرگزاری فارس: دبیر سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر تقریب ارسال شد.

1200 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر تقریب ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، عبدالله رئیسی عصر امروز در نشست هماهنگی سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی شعر تقریب در ماه جاری در بندر کنگان برگزار می‌شود و تلاش داریم با کیفیت بالایی برگزار شود.

وی با اشاره به روند بررسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره افزود: قرار بود طی روزهای 8 و 9 و 10 بهمن ماه کار داوری آثار انجام شود اما به دلیل حجم بسیار بالای اشعار دریافتی و کیفیت خوب و نزدیک به هم آثار رسیده به دبیرخانه، روند داوری مقداری با کندی انجام شد و از همین رو شاهد تاخیر سه روزه‌ای در معرفی شاعران برتر خواهیم بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: طبق گزارش دبیرخانه جشنواره، تعداد زیادی از شاعران کشور در یکی دو روز پایانی مهلت تعیین شده، آثار خود را از طریق پست به دبیرخانه ارسال کرده‌اند و از همین رو نیز جمع‌بندی و تحویل اشعار به هیئت داوران با تاخیری دو سه روزه انجام شده است.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی شعر تقریب، در ادامه به سطح برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از ملاک‌های اصلی برای تعیین سطح یک جشنواره، تعداد و همچنین کیفیت آثاری است که در جشنواره شرکت داده می‌شوند، لذا به جرات می‌توان ادعا کرد که سطح جشنواره شعر تقریب به مراتب از بسیاری از جشنواره‌های ادبی که در ایران برگزار می‌شود، بالاتر است.

رئیسی اذعان کرد: در این جشنواره جدا از این مسئله که تعداد بسیار زیادی شرکت کننده داریم، شاعرانی از سراسر کشور شرکت دارند که هر کدام در چند جشنواره مهم کشوری رتبه برتر کسب کرده‌اند.

وی درباره تعداد و اسامی شاعران راه یافته به مرحله نهایی برای داوری افزود: مجموعاً 280 شاعر و 1200 اثر در جشنواره شرکت کرده بودند که از این میان، در نخستین مرحله داوری، 120 شاعر به مرحله نهایی راه یافتند و در دومین مرحله 70 شاعر به عنوان منتخب توسط هیئت داوران به دبیرخانه معرفی شدند و اکنون نیز انتخاب 30 شاعر از بین 70 شاعری که آثارشان به بخش نهایی راه یافته، واقعا دشوار و سخت است.

استقبال گسترده شاعران کشور از این جشنواره نشان دهنده موفق بودن دبیرخانه در اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد شاعران کشور بوده و همچنین این نکته را اثبات می‌کند که جشنواره شعر تقریب هرچند بیش از سه سال از عمر بابرکتش نمی‌گذرد اما جزو جشنواره‌های معتبر کشور شده و موقعیت خود را در بین سایر جشنواره‌ها تثبیت کرده است. 

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول