اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا اصفهان:

همه ترس آمریکا از الگو شدن ایران برای کشورهای منطقه است

خبرگزاری فارس: فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا اصفهان گفت: همه ترس آمریکا از حوزه نفوذ ایران به منطقه است و ترس از این دارد که ایران با برگزاری 30 انتخابات آزاد و نمونه مردم‌سالاری واقعی الگویی برای سایر کشورها شود.

همه ترس آمریکا از الگو شدن ایران برای کشورهای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، سردار جواد استکی بعد از ظهر امروز در مصاحبه مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نیز انتخابات مجلس نهم به روند شکل‌گیری سپاه پاسداران و قرارگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در پی تغییرات وسیع در ساختار و مأموریت‌های سپاه طرح تحول و تعالی قرارگاه تشکیل و مأموریت و رسالت آن ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تغییرات زیادی در سپاه ایجاد شده است، افزود: سپاه با مواجه شدن به جریانات ناامنی در استان‌های مرزی کشور نیروهای انقلابی خود را با بسیج وفق داد و علیه تهدیدات دشمن چینش را آغاز کرد و تا زمان بعد از دفاع مقدس و دوران سازندگی تاکنون ادامه داده است.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط و وضعیت موجود مناطق، سپاه خود را تجهیز کرده است.

وی به وجود 10 قرارگاه در کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرارگاه مرکزی در اصفهان است که استان چهارمحال و بختیاری و یزد را زیر پوشش  قرار می‌دهد.

استکی به آمادگی و توان رزمی سپاه و بسیج در مقابل تهدیدات اشاره کرد و افزود: سپاه در سه حوزه جنگ نرم، نیمه سخت و سخت تقسیم‌بندی و ساختاری را متناسب با آن به کار گرفته که تمرین‌های تاکتیکی را متناسب با تهدیدات به کار گیرد.

وی با تأکید به اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی باید با سپاه همکاری داشته باشند، بیان کرد: سپاه براساس قانون اساسی و پاسداری از انقلاب اسلامی مأموریت مقابله با جنگ نرم، نیمه‌سخت و سخت را دارد و ساختاری را مشخص کرده که هر ارگانی طبق وظیفه‌ای که دارد باید در این راه تلاش کند.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا با بیان اینکه هر جا ارزش‌های ما مورد تهدید قرار گیرد، سپاه وارد می‌شود، ادامه داد: سپاه وظیفه پیشگیری را در رأس امور خود قرار داده است.

وی اقدامات نظامی، زمینی، دریایی و موشکی ایران را از مهم‌ترین فعالیت سپاه برشمرد و گفت: اقدامات نظامی در شمال‌غرب با گروه ضد انقلابیان در سال‌جاری و نیز اقدامات جنوب‌شرق و تحرکات اشرار جهت ایجاد ناامنی در کشور از جمله این مقابله‌ها بوده است.

استکی حوزه جنگ نرم، نیمه سخت و سخت سپاه را توسط نیروهای بسیج و نیروهای مردمی برشمرد و افزود: از همان دوران بعد از انقلاب با سناریوی تهدید صدام و حمایت‌ کنندگان آن در دنیا در حوزه خلیج‌فارس جنگ ایران را تهدید کردند و رزمندگان ما در مقابل آن ایستادگی کردند.

وی برخی تحرکات در تبریز، خوزستان، گنبد، سیستان و بلوچستان و تهران توسط منافقان را از دیگر حملاتی دانست که با شکست رو به ‌رو شد.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا به جریان 11 سپتامبر و سناریوی آمریکا و صهیونیست‌ها و ایجاد بحران و جریان از پیش طراحی شده اشاره کرد و ادامه داد: این دشمنان تلاش کردند حلقه محاصره در حوزه جغرافیایی را با تهدیدات خود تنگ‌تر کنند اما از این راه موفق نشدند.

وی هم‌چنین در بخشی از صحبت‌های خود به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: با رهبری رهبر معظم انقلاب بود که جریان خنثی شد و دشمن هم‌چنان تلاش خود را انجام داد که در همه حوزه‌ها به ویژه جنگ نرم وارد میدان شود.

استکی با تأکید به این نکته که ما وظیفه داریم در مقابل این غفلت‌ها ایستادگی کنیم، اظهار داشت: سپاه بیشتر یک نیروی مردمی است تا کلاسیک و کاملاً عقبه استراتژیک آن را مردمی که غالباً وارد بسیج می‌شوند، تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در فرمایش اخیر خود فرمودند که در کشور هیچ بحرانی نیست و برخی قصد القای بحران در کشور را دارند که قطعاً با حضور در صحنه و بصیرت هوشیارانه در انتخابات قطعاً دشمن در ایجاد این اخلالگری‌ها موفق نمی‌شود.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا با بیان اینکه دشمن هر شکافی را پیدا کند از آن وارد می‌شود، افزود: ما باید تهدیدات دشمن را تبدیل به فرصت کنیم.

وی به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: مردم ایران مردم بسیار با بصیرتی هستند و هر موقع که احساس کردند که نیاز به حضور در صحنه دارند، آمدند.

استکی به مدیریت بحران نظامی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: استان اصفهان با ایجاد همان رفراندوم سال 57 تاکنون در عرصه انتخابات نقش مؤثری داشته است.

وی نقش استان در انتخابات را بسیار مهم برشمرد و افزود: در اصفهان برخی از مناطق کوهستانی که تاکنون رأی‌گیری نشده بود، برای نخستین بار با ارسال صندوق رأی در محل، ر‌أی‌گیری شد.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا نقش بسیج و سپاه را در انتخابات بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین مقابله بحران نظامی در استان مقابله با فتنه سال 88 بود که البته خیلی در استان اصفهان شدت نداشت.

وی تأکید کرد: سپاه اصفهان آمادگی کامل دارد که در تمامی محدوده جغرافیایی کشور برای حفظ منافع کشور دفاع کند.

استکی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا گفت: اگر آمریکا می‌توانست حمله نظامی کند تاکنون این کار را انجام داده بود و این اتحاد و هم‌بستگی مردم با رهبری نظام موجب خشم دشمنان شده است.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا به فشار های دشمنان نظام پرداخت و افزود: دشمنان درصدد هستند، کاری می‌کنند که به مردم هم از داخل و هم از خارج فشار آمده و ایجاد دل‌سردی کند.

وی ادامه داد: همه ترس آمریکا از حوزه نفوذ ایران به منطقه است و ترس از این دارد که ایران با برگزاری 30 انتخابات آزاد و نمونه مردم‌سالاری واقعی الگویی برای سایر کشورها شود.

استکی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به رزمایش‌های مختلفی که در سطح کشور برای آمادگی نظامی برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: استان اصفهان دارای حساسیت ویژه‌ای در امر پدافند غیرعامل است و تلاش می‌کند که هم در حوزه فردی، اجتماعی و سایبری اقداماتی را شکل دهد.

وی با تأکید به این که هزینه پدافند غیر عامل بسیار کمتر از پدافند عامل است، افزود: استان اصفهان در حوزه تهدیدی که مناطق کویری تا مرز افغانستان است یگان‌هایی را برای حفاظت و اعلام آمادگی ایجاد کرده است.

فرمانده عملیات قرارگاه سیدالشهدا با اشاره به اینکه در منطقه کویری اصفهان توانسته ناامنی‌هایی را به وجود آورد، بیان کرد: استان اصفهان در حملات تروریستی اخیر در منطقه عملیاتی جنوب‌غرب نیز فعالیت‌هایی را در مبارزه با اشرار داشته است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول