اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

ربودن زائران ایرانی در سوریه با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان گفت:‌ ربودن زائران ایرانی در سوریه با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

ربودن زائران ایرانی در سوریه با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با انتقاد از قطر و عربستان برای مشارکت در تهیه قطعنامه علیه رئیس جمهور کشور سوریه اظهار داشت: اصرار آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، اروپایی‌ها و هم‌پیمانانشان برای حفظ هویت و موجودیت خبیث صهیونیست موجب شده آنان برای برکناری رئیس جمهور مقاوم و انقلابی سوریه تلاش کنند.

وی در ادامه با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر توصیف کرد و گفت: پس از دورانی که در انزوا و میان ملت‌های ناشناخته بودیم و از عقب‌افتادگی مشهودی در شرایط علمی و اقتصادی رنج می‌بردیم به یک‌باره پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آنچنان پیشرفت کردیم که امروز تمام ملت‌های آگاه دنیا به ملت ایران غبطه خورده و حتی حسادت می‌ورزند و در صدد تضعیف و ربودن انقلاب از دست ملت مسلمان ایران هستند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: با وجود فشارها، تهدیدها و تحریم‌ها امروز ملت ایران و جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای دیگر در عرش حرکت می‌کند.

نمازی سپس با اشاره به تقارن دهه فجر و هفته وحدت بیان داشت: دشمنان دریافته‌اند تنها راه غلبه بر اسلام ایجاد تفرقه و اختلاف است و حتی در این راستا صدام را مأمور کردند که بین دو کشور شیعی ایران و عراق جنگ راه بیاندازد و همه خطبا و واعظان باید از گفتن چیزهایی که منشأ اختلاف می‌شود به شدت پرهیز کنند.

وی همچنین در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با 1200 جوان انقلابی در قالب گردهمایی و اجلاس جوانان و بیداری اسلامی نیز اشاره کرد و از فرازهایی چون بیداری جوانان سراسر جهان اسلام موجب افزایش امید به بیداری عمومی ملت‌های مسلمان، تاریخ بشر بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحولی عظیم، رها شدن جامعه بشری با پشت سر گذاشتن پیچ بزرگ تاریخی از سیطره این دیکتاتوری خطرناک، منجر شدن این تحول عظیم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادی ملت‌ها و حاکمیت ارزش‌های معنوی و الهی به عنوان برخی از نکاتی که معظم له در این دیدار به آن اشاره داشتند یاد کرد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با محکومیت اقدام گروه‌های تروریستی در ربودن زائران ایرانی در سوریه، پشتیبان این گروه‌ها را آمریکا، اسرائیل و عربستان و قطر دانست و هدف آنها را تحت فشار قرار دادن دولت سوریه قلمداد کرد.

نمازی در ادامه با گرامیداشت 10 ربیع‌الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم با خدیجه کبری(س)همه را به پیروی از سیره و روش زندگی ائمه اطهار توصیه کرد و از خطبا و ائمه جماعات خواست تا در طول سال با ذکر درس‌های آموختنی زندگی آنان، مردم را پیش از پیش با آداب زندگی اهل بیت‌(علیهم‌السلام)آشنا کنند.

وی در پایان با تبریک دستاوردهای جدید به طور کامل بومی در صنایع هوا و فضا و دارو، از همه مسئولان و نیز متخصصان مستعد ایران اسلامی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول