اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سنگین‌ترین سمنو خاورمیانه در نهاوند پخت می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول قطب فرهنگی امامزاده محمد نهاوند گفت: سنگین‌ترین سمنو در خاورمیانه در نهاوند پخت می‌شود.

سنگین‌ترین سمنو خاورمیانه در نهاوند پخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام گودرز سیفی عصر امروز در بارگاه امامزاده محمد نهاوند از پخت سنگین‌ترین سمنوی خاورمیانه در نهاوند خبر داد و افزود: این سمنو با هدف ترویج فرهنگ وحدت بین شیعه و سنی و با هدف حس نوع‌دوستی و ترویج روحیه تعاون همکاری توسط 100 نفر از زنان بسیجی و خادمین افتخاری شاهزاده محمد (ع) نهاوند پخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی پخت این محصول حدود 20 روز به طول می‌انجامد، افزود: افرادی که در حال پخت سمنو هستند، تلاش دارند تا زمان سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص) این محصول را آماده توزیع کنند.

مسئول قطب فرهنگی امامزاده محمد نهاوند از تلاوت 2 میلیون صلوات و 2 میلیون ذکر "الله اکبر" و خواندن همه سوره‌های قرآن در هنگام آماده‌سازی این محصول نذری توسط خواهران خادمان حرم شاهزاده محمد خبر داد و بیان داشت: پیش‌‌بینی شده وزن این سمنوی نذری 2 هزار کیلوگرم باشد که قرار شده همه ساکنان نهاوند در شهر و روستاها از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 2.5 میلیون تومان برای آماده‌سازی، خرید لوازم مورد نیاز و... هزینه می‌شود که توسط مردم مؤمن و خدادوست نهاوند پرداخت می‌شود.

سیفی از جمله محاسن این کار را در فعالیت در جوار شهدا با هدف احترام به مقام شامخ شهدا ذکر کرد و بیان داشت: ما هر چه داریم از شهداست چون هدف و کار شهدا بار معنوی داشته و به دنبال بهره گرفتن از اهداف ارزشی آنها هستیم.

وی گفت: در لحظه پخت و تقسیم‌بندی سمنوی نذری با ظروف یکبار مصرف به درب بیش از 200 هزار خانواده توسط خودروهای مردم خیر برده و تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول