اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

نشان دادن عاشورا با دادن آش نذری یک جریان مخرب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: ‌نشان دادن عاشورا با دادن آش نذری یک جریان مخرب است.

نشان دادن عاشورا با دادن آش نذری یک جریان مخرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در جمع نمازگزاران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که معروف تحریف شده و به صورت منکر در آمده اظهار داشت: در زندگانی اجتماعی ما متاسفانه از همه مسائل گذشته و جریان انقلاب عاشورای امام حسین (ع) و مراسم عزاداری و سوگواری در محاصره منکرات قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استکبار در مقام اسلام‌زدایی و براندازی نظام اسلامی به این نتیجه رسیده که ریشه وابستگی مردمی به نظام که سبب قدرت به این نظام شده و با هیچ زوری و قدرتی قابل نابود شدن نیست، افزود: این ریشه قدرت امام حسین(ع) و عاشورا است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی‌ها در ارتباط با جریان انقلاب عاشورای امام حسین(ع) گفته‌اند که این جنگ خشونتی در برابر خشونت بوده، تصریح کرد: جنگ امام حسین(ع) در کربلا جواب خشونت جنگ بدر و احد پیامبر (ص) بوده است.
علم‌الهدی تاکید کرد: متاسفانه در چیزی که در حال حاضر در عزاداری‌ها وجود دارد و در سریال‌ها و دستگاه‌های هنری هم تشدید می‌شود آن هم مسائل سنتی نذری و آش دادن و پلو خوردن و آرم عزاداری سیدالشهدا را در شکم‌پرستی نشان داد به همان خرافات تحریف شده قدیم و تعزیه‌خوانی را آوردن در قالب یک جریان هنری و پوشاندن لباس به آن و از همه بدتر متاسفانه از بودجه مردم و بیت‌المال این انحراف را ترویج کرد دارد تایید می‌کند همان جریان افسانه بودن کربلا را.
وی ضمن تشکر از صدا و سیما به‌ دلیل پرداختن به فلسفه عاشورا در کنار برنامه‌ها و اخبار تصریح کرد: این ابتکار بسیار ارزشمندی است اما از فیلم‌ها و سریال‌هایی که آرم عاشورا را در دیگ، پایه و سفره‌های نذری می‌خواهند عاشورا را نشان دهند، این واقعا یک جریان مخرب است.
وی با اشاره به اینکه چندی پیش خبرگزار‌ی‌ها اعلام کرده‌اند عده‌ای گردشگر از کشورهای غربی، در ایام محرم و صفر و دهه عاشورا برای تماشای مراسم عزاداری و سوگواری به ایران خواهند آمد، تاکید کرد: متاسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی میراث فرهنگی آلوده این دولت هم ترویج می‌کند که این گردشگران می‌خواهند بیایند، این نذری، این علامت هیئت‌ها را ببیند و این‌ها می‌خواهند بیایند و مراسم افسانه‌ای را ببینند.
خطیب جمعه مشهد اضافه کرد: این جمعیتی که از غرب به عنوان گردشگر می‌خواهند بیایند و عاشورا و تاسوعا را ببینند، برای تماشای افسانه نمی‌آیند، و اگر این غربی‌ها می‌آیند با امام حسین(ع) و کربلا را نمایش دهیم.
وی با بیان اینکه اینها مقدمه این است که انقلاب امام حسین (ع) احیا بشود، گفت: نباید به غربی‌ها و گردشگران دیگ، پایه و نذری‌های هیئت‌ها را نشان بدهیم.
وی تاکید کرد: دستگاه میراث فرهنگی باید بداند، میراث فرهنگ مورد نیاز این ملت و مردم کله گاو سنگی بالای پایه سنگی تخت‌جمشید، شله قلم‌کار مشهدی و آش نذری نیست، بلکه میراث فرهنگی مردم صدای انقلاب عاشورا است،که امروز در دنیا انقلاب اسلامی و انسانی در حال توسعه است و تا روزی که بلندای این صدا به‌جایی برسد که همه جهان در دست حاکمیت این نظام در آید ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول