اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اطلاعیه دامپزشکی خراسان رضوی در ایام عزاداری؛

برای انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنید

خبرگزاری فارس: روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت‌ اباعبدالله‌الحسین(ع)، نسبت به ذبح دام در معابر عمومی هشدار داد و از شهروندان خواست برای انجام کشتار نذری به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

برای انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنید
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری و برخی از شهروندان در دهه اول ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه قربانی توسط دسته‌جات عزاداری، مساجد و تکایا برای عزاداران، به تمام شهروندان توصیه می‌شود به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مهلک و خطرناک مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های تب کریمه کنگو، سیاه زخم و ... و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.
روابط عمومی دامپزشکی استان ضمن تاکید بر مخاطره‌آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، از خیرین و مسئولین هیئت‌های‌ مذهبی و حسینیه‌ها نیز خواسته است تا گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: کشتار دام‌ها اعم از سبک و سنگین تحت هر شرایطی در سطح شهر ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بر کشتار دام در ایام مذکور، اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های شهرستان‌ها فعال بوده و کلیه شهروندان می‌توانند جهت نظارت بر سلامت دام کشتاری و نیز گوشت استحصالی در مشهد با شماره تلفن‌های 75-35-7250025 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول