اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

وحدت مسلمانان رمز پیروزی در مقابل کفر است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی وحدت مسلمانان را مهمترین رمز پیروزی آنان در مقابل کفر برشمرد و گفت: باید این اتحاد بیش از پیش تقویت و حفظ شود.

وحدت مسلمانان رمز پیروزی در مقابل کفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت بعد از ظهر امروز در نشست با علمای شیعه و سنی راز و جرگلان با بیان اینکه وحدت مسلمانان همواره در آموزه‌های دینی و قرآن سفارش شده است، اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد: با وحدت و همدلی بر بسیاری از مشکلات جامعه می‌توان فائق آمد، از این رو در هر شرایط باید این وحدت حفظ شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در خراسان شمالی و به ویژه مناطق محروم اظهار داشت: با خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در این مناطق داشته، شاخص‌های توسعه بسیار رشد داشته و چهره این مناطق را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه شرایط زندگی در قبل از انقلاب در مناطق محروم مثل راز و جرگلان برای مردم بسیار سخت بود، افزود: خوشبختانه امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی زندگی معیشتی مردم و عمران و آبادانی و رفاه نسبی در مناطق محروم ایجاد و فراهم شده است.

شفقت با اشاره به اینکه پیش از انقلاب، ایران کاملاً وابسته به نظام سلطه بود، گفت: امروز استقلال کامل را به دست آورده و به عزت واقعی دست یافته‌ایم و به خاطر این افتخارات ایران اسلامی امروز یک کشور توانمند و با قدرت نفوذ سیاسی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب تنها 90 کیلومتر راه روستایی در محدوده امروزی خراسان شمالی وجود داشت، افزود: این میزان اکنون به یک هزار و 710 کیلومتر راه روستایی رسیده که 200 کیلومتر راه روستایی نیز توسط بسیج سازندگی در این استان در دست ساخت بوده که با احداث این راه‌ها روستاها بیش از پیش توسعه می‌یابند.

استاندار خراسان شمالی همچنین میزان اعتبار صرف شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش راز و جرگلان را طی یک سال گذشته 110 میلیارد ریال اعلام کرد.

شفقت تصریح کرد: بیشترین اعتبارات اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای استان خراسان شمالی نیز مربوط به بخش راز و جرگلان بوده که ده‌ها طرح آبیاری تحت فشار نیز طی دهه فجر در این خطه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول