اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مسئله وحدت وظیفه اصلی مسلمانان است

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه اصلی مسلمانان جهان مسئله وحدت و همبستگی است.

مسئله وحدت وظیفه اصلی مسلمانان است

 

آیت الله سیدعلی اکبر قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امروزه مسئله وحدت مسلمانان از وظایف اصلی آنها بوده و باید در مقابله با استکبار جهانی با تمام قدرت ایستادگی کنند.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت از 12 ربیع الاول و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام در 17 این ماه افزود: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به دستور امام خمینی(ره) از 12 تا 17 ربیع الاول با عنوان هفته وحدت نامگذاری شد، و دلیل این نامگذاری این بود که اهل سنت معتقد است ولادت پیامبر اکرم(ص) در 12 ربیع الاول واقع شده و شیعیان به 17 این ماه اعتقاد دارد، از این رو 12 تا 17 را به عنوان هفته وحدت مسلمانان نامگذاری کردند.

قریشی ادامه داد: با توجه به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران«وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» شیعه و سنی باید با قراردادن وجوه اشتراکی و حفظ وحدت اسلامی حقوق خود را از مزدوران و دشمنان بازپس گرفته و با در نظرگرفتن اشتراکات خود که قریب به 95 درصد اعتقادات شیعه و سنی مشترک است در ناکامی دشمنان تلاش کنند.

وی تاکید کرد: دولت‌های غربی از جمله انگلستان که با عنوان پدر استعمار سیاه خوانده می‌شود با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان به خصوص شیعه و سنی در صدد تسلط بر ممالک اسلامی بوده و شعار اصلی آنها تفرقه بینداز و حکومت کن در تمام دوره‌های زمانی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت مسلمانان خاطرنشان کرد: مسئله بصیرت در جامعه و در میان ملل مسلمان تا اندازه ای دارای اهمیت و با ارزش است که مقام معظم رهبری آن را به صورت کاملا واضح و آشکار ابراز کرده و بر لزوم حفظ و صیانت از این گنجینه گرانبها تاکید کرده‌اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به لزوم حفظ وحدت مسلمانان تاکید و خاطرنشان کرد: در موقعیت کنونی جهان اسلام، مسلمانان باید با هم متحد و متفق بوده و حکومت اسلامی واحد تشکیل دهند و حق خود را از دولت‌های غربی که خواهان اسلام زدایی و نابودی مسلمانان هستند بستانند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول