اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه:

همایش وحدت شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: همایش وحدت با حضور 600 نفر از علمای شیعه و سنی فردا در کرمانشاه برگزار می‌شود.

همایش وحدت شیعه و سنی در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد کرمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کاروان شمیم وحدت عتبات عالیات در هفته وحدت آغاز خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه تصریح کرد: در این برنامه تعدادی از بزرگان اهل تشیع و سنت در اسفند‌ماه سال جاری به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

کرمی با بیان اینکه همایش وحدت فردا با حضور 600 نفر از ائمه جمعه و جماعات در کرمانشاه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش فردا در مجتمع فرهنگی انتظار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته وحدت سه جشن در مساجد اهل سنت استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشن‌ها 16بهمن در مسجد شافعی، 17 بهمن در مسجد زردویی و 23 بهمن در مسجد مصطفی دولت آبادی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرمی یادآور شد؛ امروز نیز در منطقه اورامانات جشنی در مسجد روانسر با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی گفت: در بخش فعالیت‌های فرهنگی نیز مسابقه کتابخوانی در مدارس علوم دینی با محوریت مفاسد رژیم پهلوی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اخلاقی برگزار که به نفرات برتر کمک هزینه سفر حج عمره اهدا خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: میثاق طلاب و روحانیان اهل سنت با ولی فقیه و حضور اساتید و مدرسان علوم دینی از نمایشگاه کتاب تهران از جمله برنامه‌های فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه بوده است.

وی از اعزام کاروان طلاب علوم دینی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور خبر داد و گفت: کاروان زیارتی مشهد مقدس نیز برای این طلاب تدارک دیده شده است.

کرمی با بیان این نوید که اهل سنت کرمانشاه به عنوان متدین‌ترین گروه اهل سنت هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام هفته وحدت بیداری برادران اهل سنت و شیعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: مصلای کرمانشاه با مساحت 12 هکتار با گنجایش 70 هزار نفر به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی غرب کشور در چند فاز اجرایی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با بیان اینکه در فاز اول این پروژه 50 درصد اعتبارات تامین شده است، تصریح کرد: فاز اول که شامل فضای شبستان است ظرف دو سال آینده تکمیل می‌شود.

کرمی افزود: اعتبار کلی این پروژه 100 میلیارد تومان است و شامل مجتمع تجاری، پزشکی، کتابخانه، مهدکودک، سالن‌های غذاخوری، آمفی‌تئاتر و پارک آدینه برشمرد.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول