اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا:

صلح امام حسن برای حفظ وحدت مسلمانان بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ وحدت مسلمانان، افشا کردن چهره معاویه و آگاهی‌بخشی مردم صلح را پذیرفت.

صلح امام حسن برای حفظ وحدت مسلمانان بود
معصومه ظهیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده همه ائمه(ع) نور واحد بوده و بر اساس شرایط و موقعیت‌ها به اقدامات مختلفی می‌پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) برای حفظ اصول و ارزش‌هایی که از رسول خدا(ص) باقیمانده بود، در شرایط مختلف به جنگ و صلح اقدام می‌کردند.
مشاور استاندار قم در امور بانوان ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) برای حفظ وحدت مسلمانان، افشا کردن چهره معاویه و آگاهی‌بخشی مردم صلحی را که به وی تحمیل شده بود، پذیرفت.
وی عنوان داشت: این امام بزرگوار صلح تحمیلی را پذیرفت تا مردم به بلوغ، بصیرت و آگاهی برسند و معاویه در نهایت چهره خود را با پاره کردن عهدنامه نشان داد.
ظهیری با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) مظهر حلم خدا است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) در دوران خود با جریان حکومت و انحرافات حکومت مواجه بود و صبر این بزرگوار سبب بلوغ مردم شد.
وی خاطرنشان کرد: مردم دوران امام حسن مجتبی(ع) مورد تاثیر زر و زور بودند و خیانت خواص و اعمال زر و زور سبب شد که امام به اهداف خود نرسد.
مشاور استاندار قم در امور بانوان عنوان داشت: روحیه بندگی خدا و دوری از طاغوت، مهم‌ترین ویژگی هر انسان است و خواص ولایت‌پذیر جامعه اسلامی باید نقشه‌های دشمن را بخوانند و همواره از ولایت دفاع کنند.
وی یادآور شد: پیام صلح امام حسن(ع) ایجاد آمادگی در مردم، افشا کردن چهره دشمن، شناساندن و مقابله با دشمن بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول