اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

گلوگاه کشور در دست مردم است / مردم به فرد لایقی که اصول نظام را پذیرفته رای دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: مردم باید از فرصت انتخابات برای انتقال آرای خود استفاده کرده و به شخص لایقی که اصول نظام را پذیرفته و دغدغه حل مشکلات جامعه را در سر دارد رای دهند.

گلوگاه کشور در دست مردم است / مردم به فرد لایقی که اصول نظام را پذیرفته رای دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان و ادارات زیرمجموعه آن، که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت اظهار کرد: امروز به روایت اهل سنت  و بعضی علمای شیعه مثل شیخ مفید روز ولادت پیامبر خاتم یعنی آخرین و مفهوم بالاترین مرتبه نبوت است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در جامعه مهم است خطاب به بانوان حاضر در این نشست گفت: امیدواریم که شما زنان از این مکتب الگوهای فراوان بگیرید و زندگی اجتماعی و خانوادگی خود را متحول کنید.

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه آسیب شناسی زن یک حوزه  پزشکی است تصریح کرد: پیامبر قبلاً این معضلات را به عنوان یک بیماری شناسایی کرده وبه زن منزلت سیاسی و اجتماعی داده و هیچ گونه برتری جنسی برای مردان نسبت به زنان  قائل نشدند.

آیت الله محمدی اصفهانی افزود: آنچه به زن و مرد اولویت نفسانی می‌دهد روح انسان است و این مطلب به عنوان برجستگی مکتب آن عصر بوده ‌است.

وی در ادامه افزود: زنانی مانند حاجیه خانم امینی که آیت‌الله حکیم تنها مجتهد عصر خود در ملاقات با ایشان در اصفهان گفت، ایشان جلوه‌ای از مادرم حضرت زهرا (س) است.

امام جمعه آبادان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این موفقیت‌ها امروز نشانه تربیت درست در خانواده‌هاست خاطرنشان کرد: بانوان جامعه مخصوصاً زنان شاغل در سطح اجتماع از کارهای دیگر و از همه مهمتر از تربیت فرزندان خود که آینده مملکت اسلامی به دست آنهاست غافل نشوند.

محمدی اصفهانی با تاکید بر نقش فعال زنان اظهار کرد: در این برهه از زمان، بانوان نیز باید در کنار مردان اصول ثابت دین و جامعه را به صورت امروزی‌تر برای فرزندان خود بیان کرده تا آنها را هم‌سو با ارزش‌های نظام پرورش دهند.

وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید از این فرصت برای انتقال آرای خود استفاده کرده و به شخص لایقی که اصول نظام را پذیرفته و دغدغه حل مشکلات جامعه را در سر دارد رای دهند زیرا در نقاطی که گلوگاه کشور در دست مردم است نباید از آنها غافل شوند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول