اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد

ضرورت ایجاد تحول در خدمت‌رسانی به ایثارگران

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تغییر شرایط ایثارگران شکل خدمت‌رسانی به آنان نیز باید نسبت به سال‌های گذشته تحول پیدا کند.

ضرورت ایجاد تحول در خدمت‌رسانی به ایثارگران

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن انصاری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با گذشت زمان در زمینه مسائل ایثارگران تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته به وجود آمده و شکل نیازهای این جامعه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: راهبردی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مسئله در پیش گرفته، تلاش در مسیر توانمندسازی ایثارگران به جای حمایت‌های مستقیم است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر حمایت‌ها غیر مستقیم باشد به گونه‌ای که ایثارگر بتواند روی پای خود بایستد و توانمندی‌های فرهنگی و اجتماعی‌اش را به کار گیرد، رسالت بنیاد شهید در تکریم این اشخاص بهتر اجرا شده است.

وی گفت: در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری 50 هزار شغل برای ایثارگران ایجاد کرده، به این صورت که با حمایت بنیاد این افراد جذب نهادهای دولتی خواهند شد.

انصاری ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جهاد اقتصادی توسعه فرهنگ کارآفرینی در میان جامعه ایثارگری در کشور است.

وی ابراز داشت: همچنین اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن به ایثارگران از برنامه‌هایی است که هم‌اکنون در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت‌رسانی به خانواده ایثارگران کشور در حال انجام است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی ایثارگران برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و انجام مشاوره به مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر برنامه‌هایی است که به رضایت‌مندی ایثارگران از خدمت‌رسانی این بنیاد کمک خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مظاهر تغییر رویه در بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح سپاس است که در سال جاری اجرا شد و این موضوع پایه‌گذاری شد که بنیاد باید به ایثارگران مراجعه کند تا نیازهای آنان را برطرف کند نه اینکه ایثارگران مجبور باشند با مراجعات مستمر مشکلات خود را پیگیری کنند.

انصاری تصریح کرد: طرح مراجعه معکوس در سال جاری در چند استان از جمله استان قم به صورت پایلوت اجرا شد و مقدمات برای اجرای کامل آن در کل کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ادامه داد: احداث مرکز توان‌بخشی استان قم که یکی از طرح‌های مهم در زمینه خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران است تا کنون 60 درصد از آن انجام شده و دو میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان داشت: در این مرکز برای جانبازانی که محدودیت‌های حرکتی دارند، زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا با استفاده از امکاناتی مثل استخر و فیزیوتراپی، وضعیت جسمی خود را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول