اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر انجام شد

تجلیل از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای کوهبنان

خبرگزاری فارس: در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر از خانواده معزز شهیدان‌، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس شهرستان کوهبنان تجلیل شد.

تجلیل از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدای کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، منصور متقی فرماندار کوهبنان بعد از ظهر امروز در این آیین با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره حضرت‌ امام ( ره) اظهار داشت: اگر امروز ما در امنیت و با آسودگی خاطر می‌توانیم یادواره شهدا را  برگزار کنیم و یا نسبت به برگزاری جشن‌های سی ‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اقدام کنیم، باید قدردان رزمندگان و ایثارگرانی باشیم که با نثار خون خویش با دفاع از آرمان‌های حضرت امام (ره) و‌ ارزش‌های اسلام و انقلاب این فرصت را برای ما به وجود آوردند.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته بارها شاهد دیدار خانواده‌های معزز شهدا، رزمندگان و جانبازان با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب بوده‌ایم و این بزرگوار با توجه به مناسبت‌های مختلف این بزرگواران را مورد تفقد خود قرار داده‌اند و با حضور در منازل آنان نسبت به رفع مشکلات این خانواده‌ها اقدام کرده‌اند. 

متقی تصریح کرد: هر چه از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌گذرد، مردم ولایتمدار به اهمیت حضور خود در صحنه‌های مختلف و نقش تعیین کننده خویش در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز انقلاب آگاه‌تر می‌شوند و راز دوام و انقلاب خود را به خوبی در می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون یکی از هدف‌های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و در رأس آن‌ها استکبار جهانی تلاش برای دور کردن مردم از صحنه‌های سرنوشت‌ساز انقلاب بوده و در این راستا آنان به انواع ترفندها متوسل شدند و تمام راه‌ها را رفته‌اند، اما به لطف خداوند، رهبری‌های پیامبرگونه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران با حضور گستره و بی‌نظیر خود در تمام‌ صحنه‌های سرنوشت‌ساز این حقیقت را به اثبات رسانده‌اند که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عبدالعلی‌زاده از راویان و یادگاران دوران دفاع مقدس در این آیین با اشاره به آیات و روایات به اهمیت شهادت در اسلام اشاره کرد و گفت: شهادت بالاترین مرتبه‌ای است که خداوند آن را به انسان‌های مقرب خود عطا می‌کند تا برای همیشه تاریخ در جوار رحمت الهی زندگی کنند.

وی افزود: شهیدان با عشق و علاقه وافر به اسلام و جمهوری اسلامی و با لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب‌ به منظور دفاع از ارزش‌های والای نظام جمهوری اسلامی به سوی جبهه‌ها شتافتند و زمینه ذلت و خواری تمام‌ دشمنان و در رأس آن استکبار جهانی را فراهم کردند.

عبدالعلی‌زاده خاطر‌نشان کرد: با مطالعه وصیتنامه شهدا متوجه می‌شویم که قریب به  اتفاق شهدا کسانی بودند که پس از سال 42 متولد شده‌ بودند و همه آن‌ها در وصیتنامه خود تأکید کرده‌اند که باید در تمام اوضاع و احوال پشتیبان ولی‌فقیه باشیم تا دشمنان اسلام و انقلاب نتوانند ضربه‌ای به کشور وارد کنند.

وی با اشاره به نزدیکی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید شهدا را بین خود و خدا واسطه قرار دهیم تا به ما کمک کنند در پناه توصیه‌های مقام معظم رهبری و با بصیرت در انتخابات شرکت کنیم.

این مراسم با اهدای جوایز به 33 نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم، و با عطر‌افشانی و غبار‌روبی قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس همراه بود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول