اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم:

هنر امام خمینی ایجاد وحدت میان مسلمین بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم گفت: هنر امام خمینی(ره) این بود که توطئه‌های دشمنان را شناسایی کرد و با ایجاد وحدت در جهان اسلام اجازه نداد میدان تقابل استکبار با اسلام به میدان تقابل مسلمین با یکدیگر تبدیل شود.

هنر امام خمینی ایجاد وحدت میان مسلمین بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بهرام محمدی‌نیا پیش از ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و هفته وحدت، اظهار داشت: عناصر پیروزی انقلاب اسلامی در چند موضوعی که امام خمینی(ره) در طول سال‌ها بر آن تاکید می‌کرد یعنی ایمان، اسلام، وحدت عمومی در جامعه، رهبری و مردم خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این عناصر مسئله وحدت است، افزود: امام خمینی(ره) همواره به این موضوع تاکید داشت که وحدت یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ عزت مردم مسلمان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم اذعان داشت: یک اصطلاح که توسط امام خمینی(ره) در زمینه وحدت استفاده می‌شد، وحدت در عین کثرت بود، به این معنی که با وجود اختلاف سلیقه‌ها ملت باید در حفظ اصول متحد باشند.

وی افزود: حفظ وحدت در شرایط امروزی جامعه ما و جهان از ضروریات عقلی محسوب می‌شود چرا که اداره کشور و ایستادگی در برابر تقابلات دشمن بدون حفظ وحدت ممکن نیست.

محمدی‌نیا خاطر نشان کرد: در جهان اسلام نیز همین قاعده حکم‌فرماست یعنی در برابر دشمنانی که با اصل اسلام و قرآن مخالفند باید شیعه و سنی با حفظ اعتقادات خود با هم متحد شوند.

وی گفت: امام خمینی(ره) در سخنان خود بارها وحدت را لازمه تداوم نهضت شمرده و حفظ آن را برای خواص جامعه و عموم مردم یک واجب شرعی می‌دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم اضافه کرد: اسلام بانی ترویج وحدت در جامعه است و برادری مومنان در متن قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: مایه تاسف است که مسیحیت و یهود با وجود اختلافات و دشمنی‌های جدی تاریخی که با یکدیگر داشته‌اند، در دوران معاصر به وحدت رسیده‌اند و این وحدت موجب قدرت هر دو جریان شده اما مذاهب و فرقه‌های مختلف اسلامی با وجود اعتقاد به یک کتاب و یک پیامبر هنوز به وحدت دست پیدا نکرده‌اند.

محمدی‌نیا اظهار داشت: این اختلافات میان مسلمین در واقع محصول توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های قرن‌های اخیر توسط غرب است تا به این وسیله بتوانند به کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند.

وی در پایان متذکر شد: هنر امام خمینی(ره) این بود که توطئه‌های دشمنان را شناسایی کرد و با ایجاد وحدت در جهان اسلام اجازه نداد میدان تقابل استکبار با اسلام به میدان تقابل مسلمین با یکدیگر تبدیل شود.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول