اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان:

هیچ تأثیری از تحریم‌ها به جامعه بنزین وارد نشده است/ بندرصادراتی ماهشهر جزو لاینفک پالایشگاه آبادان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: هیچ تأثیری از تحریم‌ها به جامعه بنزین وارد نشده است.

هیچ تأثیری از تحریم‌ها به جامعه بنزین وارد نشده است/ بندرصادراتی ماهشهر جزو لاینفک پالایشگاه آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، عبدالرضا مهربان در مراسم افتتاحیه دو پروژه انتقال خطوط لوله نفت آبادان ـ ماهشهر و طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر که با حضور مسئولان محلی در محل سالن اجتماعات این بندر صادراتی برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر و تقارن این ایام با هفته وحدت بسیار خوش‌یمن و پر برکت است.

وی افزود: اینکه امروز شاهد افتتاح پروژه‌های راهبردی در سال جهاد اقتصادی هستیم جای خرسندی است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان تصریح کرد: در این سال باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کرده و با جهشی غیر طبیعی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مسیرهای هدف را یکی پس از دیگری پیموده و به سوی خودکفایی کشور گام برداریم.

وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح و راه‌اندازی دو پروژه انتقال خطوط لوله نفت آبادان ـ ماهشهر و طرح ساماندهی بندر صادراتی ماهشهر و به زودی دیگر پروژه‌های باقی‌مانده آن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهربان خاطرنشان کرد: نوسازی بندر صادراتی ماهشهر به مراتب در روند فعالیت پالایشگاه آبادان تأثیرگذار بوده و در این راستا باید از پیمانکاران و متخصصان این پروژه بزرگ تشکر کرد.

وی هم‌چنین عنوان کرد: افتتاح این طرح‌های بزرگ حاصل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و رهبری با درایت و مقتدرانه امام راحل و مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان افزود: امروز محصول عمران و آبادانی انقلاب را نظاره‌گر هستیم و این نعمت را باید قدردان باشیم.

وی بیان کرد: روح امام راحل، خودباوری و ایمان به خود را در ما دمید و این مهم در پیشرفت و خودکفایی کشورمان بسیار ارزشمند است.

 * تحریم‌ها فرصت استفاده از امکانات را به ما می‌دهد

مهربان گفت: وجود پیمانکاران مقتدر در اقصی نقاط کشور به ‌ویژه با وجود تحریم‌های تحمیلی بر ایران، این امکان را به ما می‌دهد که از کمترین ظرفیت و امکانات بیشترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه امروز با اتحاد از گذرگاه‌های سخت عبور کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: جایگاه پالایشگاه آبادان بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه پالایشگاه آبادان با بیشترین میزان تولید و پالایش نفت در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده، افزود: بندر صادراتی ماهشهر با قدمتی چند سال بعد از تأسیس پالایشگاه آبادان هم‌چنان در امر صادرات و واردات به خوبی عمل می‌کند و از پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف به نحو بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: این بندر صادراتی با قدمتی بالای 80 سال سابقه کار از سال 46 شمسی، حتی زمانی که مناقشات مرزی ایران و عراق به اوج خود رسیده بود، از کار صادرات متوقف نشد.

* بندرصادراتی ماهشهر به‌عنوان جزو لاینفک پالایشگاه آبادان

مهربان هم‌چنین ابراز داشت: در آن دوران بندر صادراتی ماهشهر به‌عنوان جزو لاینفک پالایشگاه آبادان مطرح بوده است.

وی ادامه داد: این بندر به مرور زمان در جنگ تحمیلی دچار آسیب و خسارت‌های جبران‌ناپذیری شد که خوشبختانه امروز با اقتدار و تلاش ترمیم و ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان اشاره کرد: به موازات ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های پالایشگاه آبادان بحث نوسازی بندر صادراتی در دو بخش دریا و خشکی به طور جدی مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه امروز پروژه بخش دریایی این بندر افتتاح شد، خاطرنشان کرد: سال‌های سال خطوط فرسوده انتقال لوله نفت در مسیر آبادان ـ ماهشهر و اسکله‌هایی با قدمت بالای بندر صادراتی هزینه‌های بالایی متحمل شده و امروز شرکت "اوران ساحل" با کاربرد و نصب اسکله‌های محکمی این بندر را رونق و جانی دوباره بخشیده است.

 * هیچ تأثیری از تحریم‌ها به جامعه بنزین وارد نشده

مهربان افزود: امیدواریم دیگر اسکله‌های این بندر نیز به همین ترتیب در بخش خشکی به اتمام برسد و در سال آینده شاهد افتتاح دیگر پروژه‌های بخش خشکی این بندر صادراتی مهم و ارزشمند باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه هیچ تأثیری از تحریم‌ها به جامعه بنزین وارد نشده است، گفت: بندر صادراتی ماهشهر نقش تعیین کننده‌ای در واحد بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان داشته است.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول