اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی بجنورد:

صدور پروانه رایگان در بافت فرسوده بجنورد آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی بجنورد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از آغاز صدور پروانه رایگان در بافت فرسوده این شهر خبر داد.

صدور پروانه رایگان در بافت فرسوده بجنورد آغاز شد

 

سیدمحمد لنگری امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این طرح تشویقی از امروز آغاز و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: این مصوبه شورای اسلامی بجنورد قابل تمدید نخواهد بود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی این شهر برای تسهیل و تشویق شهروندان به منظور نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده اقدام به صدور پروانه رایگان در این محدوده می‌کند.

لنگری اظهار داشت: محدوده بافت فرسوده از حدفاصل چهار راه باسکول تا میدان فردوسی، میدان فردوسی تا چهار راه استادیوم و از این چهار راه تا 17 شهریور و از این تقاطع تا چهار راه باسکول را شامل می‌شود.

به گفته وی، برابر صورتجلسه شورای اسلامی این شهر که تاریخ 18 دی ماه انجام شد، تمام پلاک‌های مسکونی تراکم پایه، براساس مساحت پلاک قبل از عقب‌نشینی محاسبه می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی بجنورد اضافه کرد: بر همین اساس تا سقف تراکم پایه قبل از عقب‌نشینی تخفیف صددرصدی در عوارض ساختمان مسکونی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بناهای جدیدالاحداث استفاده کننده از این طرح در محدوده یاد شده تا سه سال از عوارض نوسازی معاف خواهند بود، گفت: مالکانی که از این طرح استفاده کنند، حداکثر تا سه ماه بعد از صدور پروانه رایگان باید اقدام به عقب‌نشینی واحدهای مسکونی و یا تجاری کنند.

لنگری پیگیری‌های دو ساله شورای اسلامی این شهر در ارتباط با حل مشکل بافت فرسوده بجنورد را برشمرد و اظهار داشت: در این راستا طی مکاتبات و جلسات متعدد با وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین تصمیم کمیسیون ماده پنج و رأی صادره، محدودیت‌های اعمال شده در بافت فرسوده لغو شد.

لنگری یادآور شد: براساس این تصمیم از تاریخ ابلاغ شده هیچگونه محدودیتی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده توسط مالکان املاک واقع در این محدوده اعمال نخواهد شد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارا بودن دو منطقه شهرداری و همچنین شهرداری مهر 200 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/و۲۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول