اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چمران:

بانک‌ها از ورود به موضوع حفظ بافت فرسوده می‌ترسند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بانک‌ها به عرصه فعالیت حفظ و رونق بافت فرسوده ورود نمی‌کنند چرا که می‌ترسند پولشان برگشت داده نشود.

بانک‌ها از ورود به موضوع حفظ بافت فرسوده می‌ترسند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی چمران ظهر امروز در همایش روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در بوشهر با بیان اینکه باید برای فعالیت‌های خود سیاست‌گذاری کنیم، اظهار داشت: باید یک دید کلی به بافت فرسوده داشته باشیم نه اینکه برخی می‌گویند باید بافت را حفظ کرد و برخی می‌گویند تک خانه‌ها را باید حفظ کنیم.
وی افزود: برخی مشکلات در بافت‌های فرسوده را باید با همکاری و تعامل با میراث فرهنگی حل کنیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: سیاست‌های تشویقی شهرداری‌ها و دولت برای حفظ و رونق بافت فرسوده خوب است اما بانک‌ها به این مسئله ورود نمی‌کنند و می‌ترسند پولشان برگشت داده نشود.
چمران تاکید کرد: شهرداری‌، مردم، دولت و بانک‌ها چهار ضلعی هستند که بدون هر کدام از آن‌ها مشکلات بافت حل نمی‌شود.
وی افزود: در هر موضوعی که مردم ورود کردند نتیجه‌بخش بوده و ما در ارتباط با بافت فرسوده نعمت آباد در جنوب تهران از این تجربه خوب استفاده کرده و نتیجه خوبی گرفتیم.
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اکثر بافت‌های فرسوده کشور در مرکز شهرها هستند، گفت: این موضوع ساماندهی بافت‌های فرسوده را سخت می‌کند، یعنی بهترین نقاط شهرها به ارزان‌ترین و بدترین قسمت‌ها تبدیل شوند.
چمران ادامه داد: یکی از راه‌حل‌ها این است که مسکن مهر به جای اینکه در بیرون از شهر پروژه خانه‌سازی را دنبال کند و برای تامین زیرساخت‌ها متحمل هزینه‌های سنگین شود، اجرای پروژه‌های خود را در مرکز شهرها و در بافت فرسوده انجام دهد تا هزینه‌های مختلف آن کم شود.
وی با بیان اینکه شوراها اینگونه مسائل را با جدیت دنبال کنند، خاطر نشان کرد: در شهرهایی که جا برای کار وجود دارد حریم فضای سبز باید در نظر گرفته شود.
رئیس شورای عالی استان‌ها در ارتباط با ساماندهی مهاجرت‌ها نیز گفت: مهاجرت بحث پیچیده‌ای دارد به این دلیل که در روستاها اکنون به خاطر ماشینی شدن کشاورزی مهاجرت به شهرها زیاد شده و مهاجرت به شهر را نیز نمی‌توان به صورت صددرصد کاهش داد اما می‌شود با سیاست‌های منطقی آن را مدیریت کرد.
چمران تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که در روستاها باید اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا از مهاجرت به شهرها کاسته شود.
وی گفت: فعالیت‌هایی که در روستاها انجام می‌شود خوب است اما تا زمانی که اشتغال نباشد فایده‌ای ندارد.
رئیس شورای عالی استان‌ها در ارتباط با بیمه ساختمانی نیز اظهار داشت: این طرح هم‌اکنون در مجلس است و کسی نمی‌تواند آن را در برنامه پنجم توسعه تغییر دهد چرا که قانون محکمی است.
چمران بیان داشت: کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده ساخت واحدهای مسکونی تا متراژ صد متر بر اساس قانون قدیم باشد و از صد متر به بالا یک چهارم مبلغ پرداخت شود.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول