اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی لردگان:

145 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی در لردگان معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان لردگان از معدوم‌سازی 145 کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

145 کیلوگرم گوشت غیربهداشتی در لردگان معدوم شد

ارژنگ صفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مردم از مصرف گوشت بدون مهر شبکه دامپزشکی خودداری و در صورت مشاهده گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی مراتب را اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: بر همین اساس بازدید مستمر از قصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان، واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در این شهرستان لردگان در دستور کار قرار گرفته است.

صفیان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد، چراکه سلامت مردم در خطر قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان با توجه به دامپرور بودن این استان، تصریح کرد: دامداران باید به سلامت دام خود توجه کنند تا قبل از بروز هرگونه بیماری در بین دام‌هایشان با آشنایی داشتن از مشخصات بیماری‎‌های دام به سلامت دام خود که بر سلامت انسان هم تاثیر بسزایی دارد را تحت کنترل داشته باشند.

وی در ادامه همچنین از خرید مرغ زنده توسط مردم هشدار داد و گفت: فرهنگ مصرف مرغ کشته هنوز در بین مردم این شهرستان نهادینه نشده است، چراکه معتقد هستند اگر مرغ در برابر دیدگان آنها ذبح شود نسبت به سلامت طیور مطمئن‌تر خواهند بود.

صفیان  افزود: این در حالی است که در صورت انجام تمامی مراحل کشتار دام تا بسته‌بندی به صورت کاملا بهداشتی در کشتارگاه‌های صنعتی زیر نظر کارشناسان و کنترل ناظران بهداشتی و شرعی سلامت مرغ برای مصرف کننده را بیش از پیش ضمانت خواهد کرد.

صفیان تشخیص بیماری‌های طیور را از جمله وظایف دامپزشکان برشمرد و گفت: برخی از بیماری‌ها و علائمی که لاشه طیور را غیر قابل مصرف می‎سازد، تنها با یک یا چند علامت مختصر مشخص نمی‎شود و در صورتی‌که نظارت دقیقی اعمال نشود، ممکن است در جریان ذبح و تخلیه امعا و احشا این علائم از نظر دور مانده و وجود یا عدم وجود بیماری کاملا مشخص نشود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان با اشاره به انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور، گفت: از بیماری‌‎های مشترک بین انسان و طیور می‌توان به بیماری‌های آنفولانزای مرغی و سالمونلا اشاره کرد که در اثر آلودگی ثانویه یعنی پس از کشتار ممکن است ایجاد شود.

وی تأکید کرد: مصرف مرغ با بسته‌بندی‌های بهداشتی و ترویج فرهنگ عدم استفاده از مرغ زنده موجب افزایش ضریب سلامت خانواده و جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول