اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تولید سالانه 160 هزار قطعه مرغ

5 واحد پرورش مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری راه‌‎اندازی می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر پنج واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت تولید سالانه 160 هزار قطعه مرغ در این استان بهره‌برداری می‎شود.

5 واحد پرورش مرغ گوشتی در چهارمحال و بختیاری راه‌‎اندازی می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،  برزو هیبتیان بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی پنج پروژه با اعتباری افزون بر 14 میلیارد و 640 میلیون ریال در بخش بهبود تولیدات دامی در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبار این پنج پروژه از طریق آورده متقاضی به مبلغ 5 میلیارد و 340 میلیون ریال و تسهیلات بانکی به مبلغ 9 میلیارد و 300 میلیون ریال تامین شده است.

هیبتیان بیان داشت: با بهره‎برداری از این تعداد پروژه برای 29 نفر به طور مستقیم و 11 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه‌های بخش بهبود تولیدات دامی این استان، گفت: این پروژه‌ها شامل پنج واحد پرورش مرغ گوشتی است که در شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، فارسان و کوهرنگ واقع شده و ظرفیت تولید حدود 160 هزار قطعه مرغ در سال را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود یک میلیون و 800 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که سهم استان چهار محال و بختیاری 21 هزار تن معادل 1.2 درصد تولید کشور است

هیبتیان در ادامه از فعالیت 11 کارخانه تولید خوراک دام در این استان خبر داد و گفت: این تعداد واحد تولیدکننده خوراک دام زمینه اشتغال یک‌هزار و500  نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول