اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال

1700 تن گوشت بوقلمون در استان مرکزی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تولید یک هزار و 700 تن گوشت بوقلمون در سال جاری در استان خبر داد.

1700 تن گوشت بوقلمون در استان مرکزی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی علی ابراهیمی اظهار کرد: هم‌اینک 11 واحد تولید بوقلمون با ظرفیت 61 هزار قطعه در نقاط مختلف استان فعالیت دارند که این واحدها از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به تولید یک هزار و 210 تن گوشت بوقلمون شده‌اند.

وی ظرفیت ایجاد شده در استان را مستعد برای تولید 91 هزار قطعه بوقلمون اعلام و تصریح کرد: با افزایش قیمت جهانی غلات و نوسان در قیمت تمام شده تولید مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد شده است که حل این مشکلات نیازمند حمایت مالی و کمک مسئولان است.

به گفته وی بیش از 80 درصد هزینه‌های جاری پرورش این پرنده را هزینه خوراک تشکیل می‌دهد به‌طوری که برای تولید یک بوقلمون در هر هفته به حداقل 54 و حداکثر 81 کیلوگرم دانه نیاز است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: گوشت بوقلمون از نظر ترکیبات دارای پروتئینی بالا و کلسترول پایین بوده و یک منبع مناسب پروتئین برای افراد مسن و کودکان در حال رشد و مبتلایان به امراض قلبی و عروقی است.

انتهای پیام/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول