اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

افتتاح واحد بزرگ سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه مبارک فجر واحد بزرگ سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات الوان باروس با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در قیروکارزین به بهره‌برداری رسید.

افتتاح واحد بزرگ سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات در قیروکارزین

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین عبدالحسن صمدنژاد صبح امروز در مراسم افتتاح واحد صنعتی سورتینگ و بسته‌بندی مرکبات اظهار داشت: این‌گونه پروژه‌ها باید الگویی برای سایر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در صنایع مربوط به بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت بالای این بخش در شهرستان باشد.

وی افزود: واحد سورتینگ و بسته‌بندی الوان باروس با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع دارای 3 هزار مترمربع تأسیسات راه‌اندازی شده است که در بحث توسعه این واحد در آینده‌ای نزدیک بخش‌های تولید کنستانتره، روغن مرکبات، آروما و پکتین مرکبات نیز در این واحد بزرگ راه‌اندازی می‌شود.

صمدنژاد با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در این‌گونه پروژه‌ها اضافه کرد: این واحد برای 70 نفر به طور مستقیم و  200 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است که با توجه به اشتغال‌زایی به عنوان یکی از اهداف کلان کشور ایجاد چنین صنایعی آن را تسریع می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 3 هزار هکتار انواع مرکبات در قسمت باروس محل احداث این واحد بزرگ سورتینگ و بسته‌بندی بیان داشت: قیروکارزین با توجه به تولید نزدیک به نیمی از لیمو شیرین کشور و بیش از 25 درصد لیمو ترش کشور و همچنین وجود انواع دیگر مرکبات دارای ظرفیت ویژه‌ای برای ایجاد صنایع مربوط به بخش کشاورزی با توجه به این حجم تولید است.

فرمانداران قیروکارزین تصریح کرد: در سال جاری برگزاری دو همایش بزرگ دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاران این بخش بر عزم مسئولان شهرستان و حمایت آنان برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع مربوط به آن به عنوان شغل اکثر مردم قیروکارزین تأکید دارد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول