اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از هنر‌مندان و صنعتگران هنر‌های سنتی

نخستین جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در استان قزوین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: به گفته مدیر‌کل صنایع دستی و گردشگری قزوین، نخستین جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع دستی استان در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی در حوزه بازاریابی و فروش، برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره بسته‌بندی محصولات صنایع دستی در استان قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار کرد: در صنایع دستی و هنر های سنتی بسته‌بندی یکی از اساسی‌ترین مراحل بعد از تولید آثار به شمار می‌آید که در بخش فروش و بازاریابی محصولات نقش مهمی داشته و از شیوه‌ها و فنون اصلی برای سالم رساندن محصول از مکان تولید تا بازار است.

وی بسته‌بندی را مهم‌ترین حلقه رابط بین تولید، نگهداری، حمل و نقل و بازاریابی دانست و افزود: بسته‌بندی مناسب و شکیل، نقش مهمی را در میان فروشنده و خریدار در بازار جهانی ایفا کرده و شناخت سلیقه و ذوق مصرف‌کنندگان و شناسایی تکنیک‌های جدید برای بسته‌بندی و عرضه محصول نیز یکی از راه‌های دستیابی به شاخص‌های قدرتمند بازاریابی و فروش است و کشور ایران نیز در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در زمینه بسته‌بندی و صادرات صنایع دستی در میان کشور‌های مختلف کسب کرده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هدف این جشنواره را نمایش آثار و تولیدات بسته‌بندی محصولات صنایع دستی استان و نمونه بسته‌بندی منتخبین کارگاه‌های آموزش و ترویج بسته‌بندی صنایع دستی ذکر و عنوان کرد: شناخت شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه بسته‌بندی این محصولات در سطح استان و تجلیل از آنها، حفظ جایگاه، ارج‌گزاری و تشخص بخشی به محصولات صنایع دستی به علت ایجاد بسته‌بندی مناسب، افزایش استقبال، فروش و صادرات محصولات صنایع دستی از طریق ایجاد بسته‌بندی به عنوان یک جاذبه و مزیت، ایجاد هویت سازمانی و شناسنامه‌دار کردن محصولات صنایع دستی از طریق بسته‌بندی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره هستند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: جشنواره بسته‌بندی در دو بخش شامل؛ نمایش نمونه بسته‌بندی‌های منتخبین کارگاه‌های آموزش و ترویج بسته‌بندی منطقه‌ای صنایع دستی سراسر کشور و نیز تشکیل کمیته تخصصی طراحی و بسته‌بندی محصولات صنایع دستی استان قزوین برنامه‌ریزی شده است و ضمن نمایش آثار در نگار‌خانه استاد محصص در روز ششم اسفند ماه، به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

نخستین جشنواره بسته‌بندی استانی محصولات صنایع دستی با محوریت دست بافته‌ها، رودوزی‌ها در تاریخ ششم اسفند ماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا 20 همین ماه است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 3367121 داخلی 14 و 15 و سایت  qchto .ir تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ج30/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول