اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی-2:

برخی دنبال دعواهای داخلی هستند / تقویت ضریب امنیت ملی در گرو تمرکز بر تولید داخلی

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال دعواهای داخلی هستند در حالی که مسئله اصلی، متن مشکلات مردم است بنابراین قیل و قال راه به جایی نبرده و کاری را سامان نمی‌دهد.

برخی دنبال دعواهای داخلی هستند / تقویت ضریب امنیت ملی در گرو تمرکز بر تولید داخلی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در جشن کمیته کارگری و کارفرمایی و تعاونی‌های ستاد دهه فجر استان قم که شنبه شب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد با اشاره به وابستگی صنعتی ایران در پیش از انقلاب اظهار کرد: در شرایط کنونی، ایرانی با بنیه قوی دفاعی به وجود آمده است و رهبر معظم انقلاب نیز در خطبه‌های نماز جمعه این مسئله را مورد تاکید قرار دادند که جمهوری اسلامی پشتیبان ملت مظلوم فلسطین بوده و از هر کشوری که در مقابل اسرائیل قیام کند حمایت خواهد کرد که گوشه‌ای از آن در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه حزب‌الله و حماس قابل مشاهده شده و دشمنان بیش از گذشته با ملت استوار ایران آشنا شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در زمینه فناوری‌های پیشرفته گفت: در چنین شرایطی، رهبر معظم انقلاب اذهان عمومی را متوجه دشمنان اصلی انقلاب کرد تا مبادا کسی دچار فریب و دسیسه‌های آنها شود.

وی عنوان کرد: زمانی که دشمنان در مقاطعی به نرمی سخن می‌گویند نباید موجب لرزش دل‌ها شود زیرا آمریکا و دیگر قدرت‌ها در دشمنی خود مصمم هستند و تغییر رفتار در روسای جمهور این کشور دیده نمی‌شود و اکنون نیز دشمنی آنها بیش از پیش در پس تحریم‌های جدید قابل مشاهده است.

لاریجانی با اشاره به ابهت پوشالی آمریکا در پی تحریم‌های صورت گرفته افزود: رهبر معظم انقلاب تحریم‌ها را به نفع ایران دانستند زیرا سبب توجه بیشتر به تولید داخلی می‌شود بنابراین همه قوای کشور باید از این سخنان پند گرفته و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند که شرط اصلی آن حمایت از قشر خدمتگزار جامعه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن اقدامات مجلس در زمینه حمایت از کارگران اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان اجرایی، توجه به وضع معیشتی قالیبافان بود که در استان قم نیز تعداد زیادی از آنها مشغول به فعالیت هستند و در واقع باید گفت فرش قم در جهان خوش درخشیده است.

وی بحث مشاغل خانگی را یکی دیگر از مسائل مهم کشور دانست و گفت: لایحه ارائه شده توسط دولت در این زمینه با حمایت مجلس تقویت شده و به قانون مهمی در این زمینه تبدیل شد و امیدواریم با حمایت مسئولین قم، زمینه اجرای آن در این استان هر چه سریع‌تر فراهم شود.

لاریجانی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه کار و امور اجتماعی بود افزود: بر اساس این قانون کارگران بیکار شده می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند ضمن اینکه بخش مهم دیگر این قانون مربوط به کارجویانی می‌شود که به دنبال شغل هستند اما هنوز موفق به یافتن کار مناسبی نشده‌اند که در این زمینه منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار به منظور ایجاد مشاغل جدید اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم و نیز قوانین اختصاصی دیگری که در این زمینه به تصویب رسیده‌اند پیش‌بینی برای کاهش زمان سرمایه‌گذاری و سودآوری انجام شده است زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، ایستادگی در مقابل دشمنان تنها با توجه به توسعه داخلی ممکن خواهد بود.

وی تقویت ضریب امنیت ملی و صیانت از منافع کشور را در گرو تمرکز بر تولید داخلی و رفع مشکلات کارگران دانست و گفت: این موارد از لوازم تبدیل تهدید به فرصت هستند بنابراین در این شرایط باید با پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، زندگی قابل پیش‌بینی کارگران را محقق کنیم.

لاریجانی ادامه داد: برخی به دنبال دعواهای داخلی هستند در حالی که مسئله اصلی، متن مشکلات مردم است بنابراین قیل و قال راه به جایی نبرده و کاری را سامان نمی‌دهد زیرا آبادانی کشور در گرو کاردانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله بیکاری یکی از مشکلات مهم کشور است، ابراز کرد: اقدامات مجلس در این زمینه تنها در قالب بسته‌ای حمایتی قابل اجراست.

وی افزود: اختلاف نظر همواره در کشور وجود دارد اما این امر نباید به دشمنی منجر شود چرا که در شرایط کنونی که برخی کشورهای منطقه به دنبال بحران‌سازی هستند قدرت‌های جهانی نیز تحریم‌هایی را علیه ملت ایران به کار می‌گیرند.

لاریجانی تحریم نفتی اتحادیه اروپا را در راستای کاهش درآمدهای ملی ایران دانست و تاکید کرد: در چنین شرایطی دسیسه‌چینی سیاسی امری حرام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری همه مسئولان را از اختلاف منع کرده‌اند و در این خصوص و در آستانه انتخابات، توصیه‌های بسیار مهمی به شورای نگهبان و نیز احزاب و اقشار مختلف مردمی و سیاسی داشتند که هیچ فردی نباید به دنبال تخریب و تهدید دیگران باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید در اسلوب ویژه خود صورت گیرد، گفت: این کار موجب افزایش تولید در کشور می‌شود هر چند نقص‌هایی در زمینه اجرای آن وجود داشته است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول