اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی-1:

دشمن‌شناسی در بیانات رهبری مشهود است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن‌شناسی و پافشاری بر روی ارزش‌های انقلاب و نیز توجه به مسائل اصلی کشور در بیانات رهبری مشهود است.

دشمن‌شناسی در بیانات رهبری مشهود است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در جشن کمیته کارگری و کارفرمایی و تعاونی‌های ستاد دهه فجر استان قم که شنبه شب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد با اشاره به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در 33 سال پیش اظهار کرد: این کار عظیم با هدایت مراجع تقلید تقویت شده و علاوه بر رهبری فرزانه، چندین عامل دیگر نیز در آن نقش داشتند.

وی افزود: ملت ایران توانست در فضای اختناقی که رژیم پهلوی با استفاده از کمک‌های آمریکا در کشور به وجود آورده بود، راه صحیح فکر و اندیشه اسلامی را به رهبری امام راحل بشناسد و به این حقیقت دست یابد که راه سعادت تنها از مجرای کمک به اسلام ناب ممکن خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نهضت‌های فراوان در ایران تا قبل از انقلاب خاطر نشان کرد: هیچ یک از این نهضت‌ها نتوانست به موفقیت کامل دست یابد و نمونه بارز این امر نیز نهضت مشروطه بود.

وی ابراز کرد: مردم ایران در مشروطیت به دنبال حفظ استقلال خود بودند اما به دلیل اینکه پایه‌های فکر دینی مستحکمی در این نهضت وجود نداشت، عده‌ای به سرقت آن پرداخته و موجب انحراف در مسیر اصلی آن شدند که در نهایت به دیکتاتوری رضاخانی انجامید.

لاریجانی به نهضت ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: در این جریان نیز آیت‌الله کاشانی زحمات فراوانی کشید اما جریانی که با سردمداری مصدق و ملی‌گرایان به وجود آمده بود خواستار کنار زدن روحانیت از صحنه شد و سرانجام این نهضت نیز به دیکتاتوری محمدرضا شاه منجر شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه این موارد تجربه‌های گرانقدری را برای ملت ایران به همراه داشت، گفت: امام خمینی (ره) پایه‌های انقلاب را بر اساس فکر اسلامی تقویت کرده و استقلال کشور را بر مبنای اندیشه ناب محمدی پی‌ریزی کرد و در واقع می‌توان تفاوت حرکت امام را با فرآیندهای گذشته در توجه به عمق فکر اسلامی آن مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، شناخت دشمن اصلی بود که در این زمینه نیز امام خمینی (ره) آمریکا را به عنوان طاغوت بزرگ به ملت ایران معرفی کرد و مردم نیز به دلیل بلوغ سیاسی دشمن اصلی اسلام و ایران را کاملا شناخته و هیچ‌گاه او را فراموش نمی‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب همواره شاهد دشمنی آمریکا با ملت ایران بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: بررسی حوادث دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و نیز مسائل مربوط به فناوری هسته‌ای و تحریم‌ها، همگی نشان‌دهنده پیش‌بینی دقیق و سنجیده امام خمینی (ره) در معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ بود و این روشن‌بینی عمیق رهبر کبیر انقلاب حتی در رجال دینی و سیاسی عصر مشروطه نیز وجود نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در نهضت ملی شدن صنعت نفت، گروه‌های مختلفی در مورد درک دشمن اصلی دچار اختلاف شدند اما امام راحل در انقلاب اسلامی به درستی دشمن اصلی ملت را معرفی کرد و زوایای مختلف دشمنی او را به ملت نشان داد بنابراین باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی با اشاره به تلاش امام خمینی (ره) در زمینه دشمن‌شناسی یادآور شد: این رهبر فرزانه به همان میزان که سعی در شناخت دشمنان خارجی داشت در زمینه تقویت وحدت داخلی نیز تلاش فراوانی می‌کرد و در هر فرصتی ملت ایران را از اختلافات بر حذر می‌داشت.

لاریجانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه را سخنانی خمینی گونه توصیف کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای همان اندیشه و سلوک امام راحل را دنبال می‌کند و ایشان توجه کاملی به ارزش‌های اصیل انقلاب دارند تا مبادا اعوجاجی در مسیر برخی افراد به وجود آید و علاوه بر این مسئله دشمن‌شناسی را نیز مورد تاکید فراوان قرار می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع کنونی کشور و منطقه دارای تفاوت‌های بسیاری با گذشته است، اظهار کرد: امروز بسیاری از دیکتاتورهای قلابی و دست‌نشانده آمریکا سرنگون شده‌اند و در واقع منطقه در انتظار حادثه بزرگی قرار دارد و بخشی از این شرایط به دلیل همت بزرگ ملت ایران در 33 سال پیش است.

وی افزود: مردم ایران به تمام ملت‌های مسلمان فهماندند که ایستادگی به منظور حفظ استقلال نتیجه‌بخش بوده و نباید فریب قدرت‌های بزرگ را خورد.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی تا این حد نیازمند وحدت در کشور نبوده‌ایم،خاطر نشان کرد: انتخابات امر مبارکی است که باید در فضای مودت‌آمیزی برگزار شده و نشان‌دهنده حاکمیت دموکراسی در کشور باشد.

لاریجانی سخنان رهبری را منشور دقیقی برای ملت ایران دانست و افزود: دشمن‌شناسی و پافشاری بر روی ارزش‌های انقلاب و نیز توجه به مسائل اصلی کشور در بیانات رهبری مشهود است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول