اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در پاکستان-1:

رهبری در نماز جمعه مواضع ایران را شفاف بیان کردند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کشور پاکستان گفت: مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران مواضع جمهوری اسلامی را به طور صحیح و شفاف بیان و به دنیا هم اعلام کردند.

رهبری در نماز جمعه مواضع ایران را شفاف بیان کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل بهاءالدینی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که جمعه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهارمردان قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: آنچه باعث عزت، اقتدار، شوکت و عظمت انقلاب ملت ایران شد رهبری امام و همراهی مردم بود.

وی مردم قم را در پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز دانست و گفت: مردم قم از آغاز شروع حرکت همواره در صحنه‌ها حاضر شدند و تا پای جان برای پیروزی انقلاب ایستادند.

نماینده ولی فقیه در پاکستان با بیان اینکه حرکت ملت ایران چهار رکن داشت،‌ به روایاتی از معصومین اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس روایت معصومین هر اقدامی که سبقه ‌الهی نداشته باشد منجر به شکست است و ماندگار نخواهد بود.

* انقلاب ایران دارای سبقه الهی است

وی با تاکید بر اینکه هر آنچه سبقه ‌الهی پیدا کند ماندگار می‌شود، خاطر نشان کرد: حرکت امام و ملت ایران چون با نیت الهی آغاز شد و ادامه پیدا کرد ان‌شاءالله ماندگار خواهد ماند و هر کس این راه را نرفت محکوم به شکست است.

بهاء‌الدینی در بیان رکن دوم انقلاب ایران گفت: رکن دوم حرکت امام، یک رکن اجتماعی درونی است و این عبارت تکلیف‌زا است و ما را مکلف می‌کند زیرا بر اساس روایات کسی که چشمش را باز کند و همت حل مسائل مسلمین را نداشته باشد، مسلمان نیست.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله تنها مربوط به کشور ما نیست، تصریح کرد: هر جا که مسلمانی بخواهد با ظلم و ستم مبارزه کند و مستقل باشد و روی پای خود بایستد ما باید در حد توان و قدرت از او دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در پاکستان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران مواضع جمهوری اسلامی را به طور صحیح و شفاف بیان و به دنیا هم اعلام کردند، تاکید کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری ما نیز بر این مواضع ایستاده‌ایم و از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد.

* باید دغدغه دفاع از مسلمانان را داشته باشیم

وی خاطر نشان کرد: مگر می‌شود نظامی یا مردمی داعیه اسلامیت و زعامت داشته باشد ولی دغدغه دفاع از مسلمانان را نداشته باشد.

بهاء‌الدینی با بیان اینکه همین دغدغه‌ها و همت‌ها ما را به دفاع از لبنان و سایر مسلمانان و شیعیان در اقصی نقاط دنیا کشانده است، ابراز داشت: آنها به عنوان مدافعین انقلاب چشم به راه دفاع و پشتیبانی ما هستند.

وی اضافه کرد: امروز در هر کجای جهان اسلام که می‌روید مردم آن کشورها خود را نیازمند رهبری همانند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در پاکستان با بیان اینکه نظر امام نیز تنها به ملت ایران نبود، یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هر چند از نظر حقوقی رهبری ملت ایران را داشتند اما از نظر معنوی ایشان رهبری جهان اسلام را بر عهده داشت.

* 40 درصد از امنیت کشور در خارج از مرزها تامین می‌شود

بهاءالدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 40 درصد از امنیت ملی ایران در خارج از مرزهای کشور تامین می‌شود، تصریح کرد: اگر می‌بینید ما در کشور از امنیت کامل برخوردار هستیم بخشی از این امنیت در خارج از کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکا با استدلال تامین امنیت ملی به عراق و افغانستان لشگرکشی کرده است، اظهار داشت: آمریکا در این لشگرکشی‌ها به دنبال این است که امنیتش خدشه‌دار نشود هر چند این نوع تامین امنیت کردن ظالمانه است.

بهاء‌الدینی با اشاره به مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان و مقاومت حماس در مقابل اسرائیل گفت: امروز بخشی از امنیتی که در کشور ما حاکم است در بیرون از کشور رقم می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در پاکستان تاکید کرد: اگر مردم سایر کشور‌ها با ما باشند و مرید جمهوری اسلامی ایران باشند و دشمن از آن مردم خوف داشته باشد لذا به ما نزدیک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما نباید تنها به داشته‌هایمان در داخل کشور زیاد ببالیم اظهار داشت: مردم در خارج کشور برای ما مهم هستند زیرا 40 درصد از امنیت ما توسط آنها تامین می‌شود.

بهاء الدینی تاکید کرد: امروز دغدغه برخی از پیرزن‌های پاکستان برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی از من طلبه بیشتر است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول