اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مصباح یزدی:

معیار کاندیدای اصلح میزان وفاداری به ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: مهم ترین شرط و معیار کاندیدای اصلح باید میزان وفاداری به اسلام، نظام و ولایت فقیه باشد.

معیار کاندیدای اصلح میزان وفاداری به ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌‌های کشور با تاکید بر اینکه حضور باشکوه و گسترده مردم در این دوره از انتخابات، عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به رخ جهانیان می‌کشد، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهایی مدعی دموکراسی شاهد هستیم که میزان مشارکت مردم در بسیاری از اوقات، کمتر از 40 درصد است و حال آنکه میزان مشارکت در کشور ما بسیار بالاتر از این حد و نصاب‌‌هاست و وظیفه ما در حال حاضر نیز این است که این حد نصاب را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سرنوشت کشور به وسیله مجلس تعیین می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم مجلسی حافظ انقلاب، اسلام و دستاوردهای آن داشته باشیم، باید کسانی را به مجلس بفرستیم که این دغدغه‌‌ها و ایده‌‌ها را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اغراض شخصی، گروهی، فامیلی نباید در انتخاب نامزدها مطرح باشد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در برهه کنونی تاکید و پافشاری بر آرمان‌‌ها و ارزش‌‌های اسلامی و انقلابی است و از همین رهگذر است که باید کاندیداهای اصلح را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه حاکمیت ارزش‌‌های دینی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: امروز دست‌‌های پنهان و آشکاری در کشور وجود دارد که می‌کوشد انقلاب اسلامی را حرکتی ملی گرایانه و رفاه طلبانه قلمداد کرده و این یک حرکت خطرناک برای کشور است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه احترام و عزت امروز ایران و ایرانیان در نزد سایر ملل به ویژه ملت‌‌های اسلامی همه از برکات انقلاب اسلامی است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب، دانشجوی مسلمان ما در دانشگاه به خاطر نماز خواندن خجالت می‌کشید ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی، حاکمیت دین و ارزش‌‌های دینی در جامعه برقرار شده و با وجود همه مظاهر نامساعد فرهنگی، به عینه می‌بینیم که جوانان کشور، علاقمند به مظاهر دینی و ارزشی هستند و در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احیای ارزش‌‌های اسلامی در این کشور همه به برکت انقلاب بوده است، گفت: البته همیشه و همه جا، متخلف و قانون شکن وجود داشته و خواهد داشت، اما آن چه مهم است اینکه به لطف الهی، عمل به دستورات دینی در این کشور رایج و به عنوان یک ارزش مقدس مطرح است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر خوشبختانه حرکت‌‌های بسیار امیدوار کننده‌ای در منطقه و جهان شروع شده و مشاهده می‌کنیم که به لطف الهی طاغوت‌‌ها در حال فروپاشی هستند و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، این اوضاع و احوال، نوید جهان دیگری را به ما می‌دهد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به برکات قیام امام (ره) و فداکاری یاران و اصحاب صدیق ایشان در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند پس از یک هزار و 400 سال به وسیله یکی از فرزندان اهل بیت (ع) با پیروزی انقلاب، هدیه‌ای برای ملت ما فرستاد که عقل، معرفت و وجدان ما اقتضا می‌کند که این نعمت و هدیه الهی را به خوبی بشناسیم تا بعد بتوانیم به درستی از آن بهره برداری و حفاظت کنیم.

وی یادآور شد: در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وظیفه ما این است که راجع به اصل انقلاب، اهداف و دستاوردهای آن و نیز شیوه‌‌هایی که امام بزرگوار به ما در ادامه این مسیر نورانی نشان دادند، بیندیشیم و پس از آن راجع به آسیب‌‌هایی که ممکن است متوجه این انقلاب و آثار آن شود، درنگ کنیم تا بدانیم که چه کسانی و با چه اهدافی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول