اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قضایی سابق دادگستری اردبیل:

اندک بودن زمان تبلیغات آسیبی در انتخاب اصلح است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی سابق دادگستری اردبیل گفت: اندک بودن زمان تبلیغات در مهلت قانونی و تعیین شده برای حضور در انتخابات مجلس اسباب برخی ناشیگری‌‌ها و خلأها را در انتخاب اصلح فراهم آورده است.

اندک بودن زمان تبلیغات آسیبی در انتخاب اصلح است

صداقت فرجی‌نیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یکی از  مشکلات قانون انتخابات را مربوط به زمان تبلیغات و اندک بودن فرصت در این باب اعلام کرد و اظهار داشت: در وقت هشت روزه هیچ کاندیدایی با آرامش و بدون دغدغه نمی‌تواند در حوزه انتخابیه خود به امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی بپردازد. 

وی بیان داشت: چه ایرادی دارد شخصی که می‌خواهد نماینده مردم در مجلس شود ایام تبلیغات بیشتری را به همراه ابزارهای تبلیغی در اختیار داشته باشد و در این زمینه صدا و سیما شایسته است به رسالت قانونی خود عمل کند.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه صدا و سیما باید تبیین و روشنگری‌های واقعی را انجام دهد، افزود:‌ در مورد انتخابات از صدا و سیما به عنوان رسانه فراگیر انتظار فعالیتی بیشتر و دامنه‌دار‌تر می‌رود چرا که هیچ ایرادی در معرفی و شناساندن کاندیداها در رسانه‌ ملی متصور نیستیم و این حق مردم است که شاخصه‌ها و ویژگی‌های کاندیداهای مجلس را بهتر و شایسته‌تر بشناسند.

فرجی‌نیری خاطرنشان کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب به شور و نشاط انتخاباتی و حضور آحاد مردم تاکید می‌کنند اما هر نهادی با مسئولیتی مشخص به بهانه‌های مختلف در ایجاد این شور و نشاط خود را کنار می‌کشد.

وی یادآور شد: چه کسی بهتر از ائمه جمعه، امامان جماعت و صاحبان تریبون‌ها و منابر عمومی که در این امر خیر و مبارک ورود پیدا کرده‌ و شاخصه‌های کاندیدای معرفی شده را به مردم بیان کنند.

معاون قضایی سابق دادگستری اردبیل تصریح کرد: ‌امکاناتی که در اختیار این مجموعه وجود دارد بسیار ممتاز و فراگیر است و اگر صحنه انتخابات را حساس قلمداد کنیم باید معروف و منکر آن را درست و دقیق تبیین و اطلاع‌رسانی کنیم و معیارهای درست انتخاب را در اختیار مردم قرار دهیم.

فرجی‌نیری در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: انتخابات همواره برای ایجاد راحتی و تعیین مسئول برای امر خطیر است و این امر نباید با هر وسیله‌ای مورد تعقیب قرار گیرد و به اصطلاح نباید از هر اصلی که هدف وسیله را توجیه می‌کند استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: هر چند برای بد‌اخلاقی‌هایی که غالباً در شکل جرایم مطرح می‌شود مجازات‌های قانونی وجود دارد ولی از این مجازات‌ها به هر دلیلی در زمان انتخابات استفاده نمی‌شود در حالی که این کوتاهی‌ها و قصور گاه متخلفان را جری‌تر و گستاخ‌تر می‌کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: علیرغم شعار سالم‌سازی انتخابات که از طرف اغلب کاندیداها مطرح می‌شود شاهد بروز این بد‌اخلاقی‌ها و جرایم انتخابات هستیم.

معاون قضایی سابق دادگستری اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس گفت: امیدواریم با اتکا به فرهنگ ملی، اسلامی و ایرانی خود تلاش کنیم انتخاباتی سالم با تکیه بر اطلاع‌رسانی عمیق و دقیق انجام شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول