اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات شبه قاره و آسیای جنوبی گفت: به همت مرکز مطالعات شبه قاره و آسیای جنوبی وابسته به دانشگاه سیستان و بلوچستان همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
مریم خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: همایش بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در هزاره دوم شاهنامه به همت مرکز مطالعات شبه قاره و آسیای جنوبی وابسته به دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش به مناسبت هزاره دوم پیدایش حماسه ملی ایران شاهنامه و با همکاری آکادمی علوم تاجیکستان در تاریخ سوم تا پنجم دی ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
دبیر همایش بیان کرد: این همایش با 20 محور برگزار و مقالات پذیرفته شده قبل از آغاز همایش در مجموعه‌ای چاپ و به شرکت کنندگان تقدیم می‌شود.
خلیلی تصریح کرد: محورهای همایش عبارتند از؛ بررسی اوضاع تاریخی و سیاسی و اجتماعی زمان سرودن شاهنامه، حکیم ابوالقاسم فردوسی و ایران دوستی او، حکیم فردوسی و اعتقادات دینی او، شاهنامه و زبان فارسی، نقد و بررسی چاپ‌های موجود شاهنامه،
تأثیر شاهنامه در ادب معاصر ایران و جهان، جایگاه شاهنامه فردوسی در جهان، نسخه شناسی شاهنامه فردوسی، تصویر فردوسی و شاهنامه در تذکره‌ها و آثار دیگران، مقایسه شاهنامه با آثار حماسی جهان، تأثیر شاهنامه فردوسی بر سایر هنرها، ترجمه شاهنامه، رویکرد هنری شاهنامه، انسان آرمانی در شاهنامه، حکمت فردوسی، خاندان رستم در شاهنامه، جایگاه سیستان تاریخی در شاهنامه، رویکرد اساطیری و تاریخی و حماسی شاهنامه، چگونگی روش‌های تأثر‌پذیری شاهنامه و همه موضوعات دیگری که به نحوی در ارتباط با شاهنامه و حکیم فردوسی باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول