اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن ماه امسال

همایش بزرگداشت مستوره اردلان در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش بزرگداشت زنده یاد ماه‌شرف مستوره اردلان، شاعره و مورخ نامی استان در بهمن ماه سال‌جاری خبر داد.

همایش بزرگداشت مستوره اردلان در کردستان برگزار می‌شود
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این همایش در راستای تحقق خط مشی فرهنگی دولت خدمتگزار مبنی بر پاسداشت مفاخر فرهنگی، هنری و همچنین گرامیداشت دهه مبارک فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.
به گفته وی، این همایش یک روزه به همت موسسه فرهنگی ادبی ایمان و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری سنندج، حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کردستان برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: اوضاع سیاسی، اجتماعی و علمی عصر مستوره اردلان و بازتاب آن در آثارش، جلوه‌های گوناگون شخصیت مستوره اردلان شامل شخصیت، زندگی، تبارشناسی، فعالیت‌ها، نوشته‌ها و تألیفات مستوره اردلان در زمینه ی شعر، عرفان و تاریخ و کردستان شناسی در آثار مستوره اردلان از محورهای این همایش است.
به گفته میمنت‌ابادی، تحقیق درباره اشعار مستوره اردلان، آثار مستوره اردلان از لحاظ ساختار، زیبایی شناسی و کتاب شناسی و معرفی آثار چاپ شده و چاپ نشده وی، جایگاه اشعار و آثار ادبی تاریخی مستوره اردلان در میان آثار معاصرش از دیگر محورهای ارسال مقالات به این همایش است.
وی در پایان آخرین مهلت ارسال آثار را پنجم بهمن ماه امسال عنوان کرد و گفت: در بخش اشعار برگزیده به اشعاری که در وصف و شرح حال مستوره اردلان در هر قالب و زبان نگارشی سروده شده باشد، پرداخته می‌شود.
انتهای پیام/صا30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول