اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۲۵ بهمن ماه سال‌جاری در مریوان؛

همایش بزرگداشت ماموستا ابوبکر مصنف برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش بزرگداشت زنده یاد ملا ابوبکر مصنف‌چوری، عالم و عارف نامدار کرد، ۲۵ بهمن سال‌جاری در سالن مجتمع فرهنگی هنری مریوان برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت ماموستا ابوبکر مصنف برگزار می‌شود
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: دارالعلمایی چون مریوان را با عالمانی می‌توان باز شناخت که‌ هر یک از آنان چراغی در این دیار بوده‌اند و آثار ماندگارشان همچنان مورد استفاده‌ محققان و اندیشمندان است و ماموستا ملا ابوبکر مصنف‌چوری یکی از این علماست.
سید ابراهیم محمدحسینی تصریح کرد: در این راستا دبیرخانه هیئت نظارت و هماهنگی بر فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مریوان بر آن است که‌ برای تجلیل از آن عالم بزرگ، همایشی یک روزه را با همکاری اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری مریوان و حمایت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته مراودات با شمال عراق استانداری و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کردستان برگزار کند.
وی ادامه داد: موضوع مقالات براساس سه محور بررسی اوضاع سیاسی، اجتماعی و علمی عصر ماموستا ملا ابوبکر مصنف‌چوری و بازتاب آن در آثارش، جلوه‌های گوناگون شخصیت ماموستا ملا ابوبکر مصنف‌چوری و بررسی فعالیت‌ها، نوشته‌ها و تألیفات این عارف نامدار در زمینه فقه، عرفان، تصوف و تحقیق درباره اشعار عربی، فارسی و کُردی وی خواهد بود.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان خاطرنشان کرد: آثار ماموستا ملا ابوبکر مصنف‌چوری از لحاظ ساختار، زیبایی شناسی و غیره، کتاب شناسی و معرفی آثار چاپ شده و چاپ نشده، جایگاه اشعار و آثار ادبی وی در میان اشعار عربی و فارسی از دیگر موضوعات قابل بررسی در این همایش یک روزه است.
محمدحسینی تصریح کرد: در فراخوان این همایش از نویسندگان، منتقدان، پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان دعوت شده است تا آثار خود را بر اساس محورهای تعیین شده‌ به‌ دبیرخانه‌ این همایش ارسال کنند.
گفتنی است، همایش بزرگداشت عارف نامدار کُرد، ماموستا ملا ابوبکر مصنف‌چوری با همکاری اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری مریوان، کمیته مراودات با شمال عراق استانداری و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کردستان 25 بهمن ماه سال‌جاری در سالن مجتمع فرهنگی هنری مریوان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول